***** Gåsehud. Katrine Madsen har aldrig været bedre. Sangerinden var i topform, da hun gav en af de sidste koncerter på dette års jazzfestival.

En kombination af hendes dybe bløde alt og Lars Møllers tenorsaxofon gav kuldegysninger, der fødtes langt inde i sjælen.

I den nedgående aftensol i Konsistoriegården fik vi numre fra sangerindens sidste CD "My Secret".

Pladen er god, men live er numrene endnu bedre. Katrine Madsen har fået mere selvtillid. I foråret har hun og holdet være så langt væk som Australien på turne.

Den voksende selvtillid gælder ikke kun de chancer hun tager på de høje fraseringer, men også hendes sceneoptræden.

Hun omgiver sig med et drømmehold. Hendes mand Jesper Bodilsen på bas, Morten Lund på trommer, Lars Møller, saxofon og svenske Jan Ljungreen på piano.

Alene af den grund er der grund til at smile.

Det var også sådan vi så Katrine Madsen, med et kæmpe smil i hovedet.

Det var næsten ved at blive for meget til sidst. Hun behøver heller ikke overivre og introducere den enkelte musiker hver gang der er afleveret en solo. Vi kan godt huske, hvad de hedder.

De spillede ganske enkelt fremragende. Jan Ljungreen på piano har overblik, evne til at disponere, en klang og rytmik, der aldrig bliver stikkende eller på nogen måde for meget.

Jesper Bodilsen er efterhånden så leveringsdygtig i alle sammenhænge, at det ikke er nogen nyhed mere.

Lars Møller, saxofon, har tidligere underspillet sin sensuelle side, hvis ellers han havde en.

Det har han nu, skulle jeg hilse at sige. Det var fra hans solo i "I Lost Myself To You", at nakkehårene besluttede at rejse sig og isfeberen løbe ned ad ryggen.

Katrine Madsen har selv komponeret de fleste af de hits, hun spiller. Særligt balladerne som f.eks. "Life" og "Waltz for Thor" har en almengyldighed uden at tippe over i det flæbende.

Der venter en stor fremtid på Katrine Madsen. Bliver der mulighed for at opleve hende med band, kan det kun anbefales på det varmeste.

Pix: Hjemmebrændt: Katrine Madsen mangler bare at frisætte sig fysisk, så ligger verden åben for hende. Foto: Nils Meilvang

KATRINE MADSEN, Konsistoriegården, Copenhagen Jazz Festival