Et opslag på Instagram har fået journalist og radiovært Iben Maria Zeuthen til tasterne.
Opslaget er fra firmaet Libresse, der producerer menstruationsbind og andre hygiejneprodukter.
I opslaget skriver de: 'Kun 40 procent har talt med deres partner om menstruation. Hvorfor er menstruation så tabubelagt?,' imens man ser en kvinde med en hvid trusse med en blodplamage på.
Opslaget har Iben Maria Zeuthen vedhæftet, hvorpå hun skriver:
»Jeg ser, at kæmpe kommercielle foretagender er kommet med på feminisme- og kropspositivisme-vognen.«
»Jeg har dog ret meget brug for, at man anerkender, erkender og gennemgår egen rolle i det fængslende kvindeideal, selvsamme virksomheder har reproduceret de sidste mange, mange år.«
Radioværten kommer også med sit svar på Libresses spørgsmål om, hvorfor manustration er så tabubelagt.
»Kære Libresse Danmark. Svaret på det spørgsmål, I stiller i denne opdatering, 'hvorfor er menstruation så tabubelagt', er vel: 'Ja, blandt andet fordi I i årtier har medvirket til at bremse eksponeringen af en naturlig cyklus, både med jeres reklamer og jeres produkt'.«

Til B.T. fortæller Zeuthen, at hun håber på at kunne få sat fokus på debatten, så virksomhederne ikke kommer tilbage til en usund kultur.
»Jeg håber, at den indsigt, man ser nu, er total og ikke kun kommerciel, fordi hvis den kun er kommerciel, så ændrer den sig, hvis der kommer noget mere kommercielt profitabelt.«
B.T. har forsøgt at få en kommentar fra Libresse.
Det har i skrivende stund ikke været muligt.