Lyt til artiklen

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

»Jeg synes jo, det er megairriterende, at jeg er blevet snydt«.

Det var ellers en forventingsfuld Charlotte Sørensen, der efter en reklame fra den tidligere ‘Paradise Hotel’-deltager Nadja Nygaard, besluttede sig for at bestille sin nyeste designertaske fra vintage-butikken Ostrich Copenhagen.

For 10.000 kroner fik hun den Dior Tote Bag, hun længe havde ønsket sig.

Men selvom alt var aftalt, og pengene overført, kom tasken aldrig frem.

Samme oplevelse sidder 20 andre kvinder med.

Nu er de gået sammen i et fælles opråb.

De anklager nemlig alle sammen den tidligere ‘Paradise Hotel’-deltager Sofie Rosager Lund og hendes mand, Mikkel Sivekær Nielsen, for svindel.

Til B.T. har fire af kvinderne delt billeder og kvitteringer af politianmeldelser, som de for nylig har foretaget af parret.

Her står det klart, at kvinderne har anmeldt de to fynboer for at have svindlet med dyre mærkevarer, som de har fået betaling for, men aldrig afsendt.

For Charlotte Sørensen drejer det sig om en Dior-taske til 10.000 kroner, som hun efter betaling aldrig har set skyggen af.

På samme måde har Sarah Rasmussens mistet 14.000 kroner for en Dior-taske, der aldrig nåede frem.

Tasken som Charlotte Sørensen troede, hun havde købt. Foto: Privat
Tasken som Charlotte Sørensen troede, hun havde købt. Foto: Privat
Vis mere

I flere måneder har Charlotte Sørensen og de andre kvinder forsøgt at få først deres varer og siden pengene tilbage fra ægteparret, men selvom de får lovning på, at det hele skam ‘er på vej’, er der ikke sket noget.

»De bliver ved med at sige, at det er alle mulige andre firmaers skyld, at tasken ikke er kommet frem, og jeg bliver ved med at give dem flere chancer,« fortæller Charlotte Sørensen

Ud fra korrespondencen mellem de to parter, som B.T. har set, står det klart, at Mikkel Sivekær Nielsen hævder, at det først er firmaet Shipmondo, der er skyld i, at tasken ikke er nået frem.

»Men jeg kontakter Shipmondo, og de fortæller mig, at han har lavet en form for fragt, hvor varen skal hentes, og at den ikke er ved dem,« fortæller Charlotte.

Til Sarah Rasmussen fortalte Mikkel Sivekær Nielsen også, at det var Shipmondo, der havde mistet hendes pakke.

Shipmondo skriver til B.T., at de ikke distribuerer pakker, og de af den grund ikke kan have mistet nogens pakker.

En gennemgang af cvr-registret viser, at firmaet siden Charlottes køb har skiftet navn fra Ostrich Copenhagen til Rivages for nu at have skiftet navn igen til CPH Fashion, som har Sofie Rosager Lund som ejer.

Charlotte Sørensen har siden købet i marts kæmpet med Mikkel Sivekær Nielsen, der er den primære kontaktperson for firmaet, selvom det er konen ,Sofie, der står som ejer.

»Det har taget al min energi at skulle skrive med ham hver dag. Jeg troede jo, at det var reelt nok, men jeg skulle måske have tjekket bedre, inden jeg købte fra dem.«

På Instagram har den tidligere ‘Paradise Hotel’-deltager Nadja Nygaard, der medvirkede i programmet i 2019, delt sit samarbejde med parret, hvor hun på billeder reklamerer for flere tasker, som man angiveligt kunne købe hos det daværende Ostrich Copenhagen.

Derfor troede Charlotte Sørensen også, at der var tale om en reel forretning.

»Jeg forsøgte at undersøge sagen, de havde brugt kendte mennesker, så jeg tænkte, de var til at stole på.«

Nadja Nygaard har ikke ønsket at stille op til interview med B.T. om sin rolle i forretningen.

Fra Mikkel Sivekær Nielsen lyder det, at Nadja Nygaard var ansat som butiksansvarlig og lavede et samarbejde om reklame for forretningen.

Flere af kvinderne fortæller til B.T., at de på samme måde følte, at der var tale om en ærlig forretning grundet den kendte kvindes tilknytning til firmaet, men at de ligesom Charlotte er blevet snydt, så snart de har overført penge for en taske.

Ifølge Mikkel Sivekær Nielsen har det dog aldrig været hans mening at snyde nogen.

Derimod er det Post Nords skyld, at taskerne aldrig er nået frem, fortæller han til B.T.

»Jeg ved godt, der har været rigtig meget bøvl. Det lægger jeg mig fladt ned og siger. Der er ikke nogen, der har været ude på at snyde nogen, og vi kører en erstatningssag mod Post Nord nu.«

Men er det ikke lidt underligt, at det er så mange kunder, der har denne her oplevelse med jer?

»Jo, 100 procent. Da vi finder ud af, hvad der foregår, går vi også ind og finder ud af, hvad der er hvad.«

Ifølge Mikkel Sivekær Nielsen har han afviklet 17 af de 21 kvinder, som B.T. har hørt fra.

Det er passer dog ikke med, hvad kvinderne selv siger.

Selvom nogle af dem har fået afdrag, fortæller Charlotte Sørensen, der er initiativtager for gruppen af kvinder, der føler sig snydt, at parret stadig skylder dem omkring 100.000 kroner samlet.

Problemerne har ifølge Mikkel Sivekær Nielsen stået på i to år, hvor varerne er forsvundet, når de har været på vej til kunderne.

I har haft problemer med levering i to år. Kan du ikke se, at det kan virke, som om man forsøger at fuppe nogen, når det bliver ved med at ske, at folk ikke får deres varer eller penge tilbage?

»Jeg kan sagtens forstå, du kigger på det på den måde, at det var fup. Men vi har jo kørt en god forretning. Hvis jeg var ude på at fuppe nogen, så havde jeg jo ikke gjort alt, hvad jeg kunne for at få det afviklet og give pengene tilbage.«

Er I ikke kun begyndt at betale tilbage, fordi der kommer politianmeldelser nu?

»Nej, det har vi gjort i små rater hele tiden. Jeg har også informeret om, at jeg var ved at sælge noget andet.Grunden til, at vi ikke har afviklet alle, er, at kapitalen simpelthen ikke har været der.«

Og grunden til, I ikke har sendt taskerne i første omgang, er, at det er Post Nords skyld?

»Ja, og vi har også mistet en pakke gennem FedEx.«

Det kan jo godt lyde utroværdigt?

»Vi har jo dokumentation fra Post Nord.«

Mikkel Sivekær Nielsen hævder, at der har været fejl ved Post Nord, der har gjort, at pakkerne ikke er kommet frem. Foto: Privat
Mikkel Sivekær Nielsen hævder, at der har været fejl ved Post Nord, der har gjort, at pakkerne ikke er kommet frem. Foto: Privat
Vis mere

Kvinderne fortæller til B.T., at de har fået fortalt af Mikkel Sivekær Nielsen, at de ikke har modtaget deres varer grundet fejl hos Post Nord eller Shipmondo.

Hos Post Nord kan man bekræfte, at der er en enkelt aktiv sag fra Ostrich Copenhagen, der omhandler et beløb på omkring 10.000 kroner.

Sagen er ikke færdigbehandlet.

Ifølge Mikkel Sivekær Nielsen vil han have afviklet alle de penge, han skylder kvinderne, inden for en uge.

Efter B.T. har henvendt sig til Mikkel Sivekær Nielsen om Charlottes kritik, har hun nu modtaget sine penge.

Dog mangler de andre kunder stadig deres penge.

Mikkel Sivekær Nielsen hævder, at han ud over sagerne med Post Nord også har anmeldt et røveri af varerne fra firmaet til sin forsikring.

Andre læser også