'Useriøst foretagende', 'elendig service' og 'helt ude af trit med omgivelserne'.

Det er blot nogle af de beskrivelser, som rasende forbrugere har delt på Trustpilot om arrangøren Live Nation, siden B.T. mandag udgav en artikel, hvori direktøren i All Things Live udtrykte kritik over sin konkurrent.

Kritikken lød på, at Live Nation angiveligt bevidst nægter at refundere forbrugeres billetter til arrangementer, som er blevet udskudt som følge af covid-19.

Live Nation havde på daværende tidspunkt ikke mulighed for at svare igen på kritikken, men det gør de nu - i et svar, som vist næppe kan betegnes som synderligt uddybende.

'Live Nation kører igen normal procedure og har løbende refunderet billetter på udskudte koncerter', skriver en pressemedarbejder fra Live Nation uden at svare på B.T.'s specifikke spørgsmål.

Det er dog bestemt ikke alle, der kan nikke genkendende til Live Nations påstand om, at koncertgiganten 'løbende har refunderet billetter på udskudte koncerter'.

For eksempel fortæller 45-årige Ole Kollerup fra Greve, at han siden midten af marts har forsøgt at få sine billetter til Cirque du Soleil refunderet.

Fire billetter til et show, der skulle have været afholdt i april, og som samlet har kostet ham 2.780 kroner.

Ole Kollerup er en af de mange kunder, som er utilfredse med Live Nation, der angiveligt nægter at refundere billetter til udskudte koncerter.
Ole Kollerup er en af de mange kunder, som er utilfredse med Live Nation, der angiveligt nægter at refundere billetter til udskudte koncerter.
Vis mere

Ole Kollerup fik i første omgang godkendt, at han kunne få pengene refunderet indenfor to måneder, men få dage efter modtog han en opfølgende mail, hvori Live Nation afviste at refundere dem.

»De skrev til mig, at det ikke var muligt at refundere dem, da arrangementet er blevet udskudt - ikke aflyst,« siger Ole Kollerup og fortsætter:

»Det er utrolig dårlig service og komplet useriøst. På det tidspunkt kunne de ikke engang give mig en dato på, hvornår showet i stedet ville foregå,« siger han og fortæller, at det pågældende show nu er blevet udskudt til februar 2021.

Har du købt billetter til et udskudt arrangement - og nægter arrangøren at refundere dem? Tip vores journalist på kisb@bt.dk

»Det kan ikke være rigtigt. Det er jo slet ikke sikkert, at man kan den nye dato. Jeg synes, det er ekstremt dårligt,« siger han og fortæller, at Live Nation i en mail har skrevet, at han kan sælge sin billet videre, hvis han ikke kan den nye dato.

»Men det er da ikke mit ansvar at sælge den billet. Jeg vil bare have mine penge tilbage, men de er iskolde og tænker kun på kroner og øre. Jeg ved godt, at det er en presset situation, men det er det for os alle sammen i de her dage.«

Til spørgsmålet om, hvorvidt han vil købe billetter gennem Live Nation en anden gang, er svaret klart:

»Nej, det gider jeg sgu ikke. Det tør jeg ikke. Det kan godt være, at de er de største, men der er heldigvis også andre udbydere på markedet.«

Et screenshot af en mail, som Ole Kollerup har modtaget fra Live Nation, der afviser at tilbagebetale pengene for billetter til et udskudt arrangement.
Et screenshot af en mail, som Ole Kollerup har modtaget fra Live Nation, der afviser at tilbagebetale pengene for billetter til et udskudt arrangement.
Vis mere

I et opfølgende spørgsmål til Live Nation omkring, hvorfor en lang række kunder - såsom Ole Kollerup - ikke har modtaget refundering, når Live Nation påstår det modsatte, lyder svaret, som følger:

'Det drejer sig jo om rigtig mange kunder fra rigtig mange arrangører, så der vil selvfølgelig være en langsommere proces end normalt, men pengene fra vores udskudte koncerter er i proces.'

Live Nation henviser til billetformidleren Ticketmaster, der i øvrigt er ejet af Live Nation, for yderligere kommentarer.

Deres presseafdeling er dog i skrivende stund ikke vendt tilbage med en officiel kommentar.