Prisfesten Danish Music Awards afholdes først lørdag. Men allerede nu kan BT afsløre, at det bliver den 20-årige danske popsanger Christopher, der vinder én af aftenens fineste priser, ’Årets Nytænker’.

Prisen, der er udlovet i et samarbejde imellem DMA og den fremadstormende digitale musikservice Spotify, består i 200.000 kroner, der skal bruges til en reklamekampagne.

Og da BT overbringer Medinas kæreste den glade nyhed, er begejstringen hørbar.

- Det er bare så vildt. Og jeg er så glad og taknemmelig, siger Christopher, der ligesom sine modkandidater (bl.a. Kidd og Tina Dickow) blev indstillet for sit opfindsomme brug af de sociale medier i forbindelse med diverse pr-kampagner.

Duet med fans

Således opfordrede sangeren via sin hjemmeside fansene til at indsynge og lave deres egen video til hans hit ’Colours’ (titelsangen fra Christophers debut-album, der udkom i foråret).

Via Spotify har Christopher selv udvalgt de bedste versioner. Og ved hvert stop på solistens igangværende turné optræder de vindende fans nu sammen med idolet.

Det er de selvsamme fans, der via en internetafstemning gav Christopher sejren. Og Spotifys pressechef er godt tilfreds:

- Det er lykkedes Christopher at opbygge en meget stærk relation til sine fans i Danmark. Og i sin seneste kampagne har han formået at engagere fans på en ny måde, og han kaster endda et spændende møde ind i kampen, idet vinderen får en chance for at indspille en sang med ham.