Danser med Drenge aflyser koncert på grund af hedebølge


Danser med Drenge aflyser sin koncert ved Rockfestival Horsens lørdag eftermiddag.
Det skyldes de 'ekstreme vejrforhold', skriver de på Facebook.
'Disse vejrforhold kan vores orkester ikke spille under, især ikke de ældre medlemmer. Under disse forhold er der højrisiko for, at der er nogen, der vil kollapse på scenen under koncerten,' lyder det i opslaget.
Videre skriver bandet, at de er 'virkelig kede af', ikke at kunne spille koncerten.
Fra Facebook-profilen lyder det, at man har opfordret arrangørerne bag Rockfestival Horsens til at rykke koncerten til en køligere dag - for eksempel i september.
Kommentarsporet under opslaget flyder over med danskere, der kraftigt støtter bandets beslutning.
'Såå vigtigt at I tager hensyn til jer selv. Vi skal nok være med , når I spiller ved lidt køligere vejr,' skriver en.
'Stærkt at I tager ansvar og melder så ærligt og klart ud. Stor respekt herfra,' skriver en anden.