Alle kan begå fejl.

Nogle lader bare stå til, mens andre forsøger at rette fejlen før eller senere.

Det sidste har den tyske bilgigant Porsche valgt at gøre med den danske racerkører Michael Christensen.

Fabrikken valgte før sæsonen at droppe danskeren, som ellers har hentet en Le Mans-sejr samt en række triumfer i andre af verdens største motorløb hjem til tyskerne de seneste år.

Michael Christensen er tilbage hos Porsche og jagter nu en ny sejr på Le Mans. (pressefoto)
Michael Christensen er tilbage hos Porsche og jagter nu en ny sejr på Le Mans. (pressefoto)
Vis mere

Beslutningen så nærmest panisk ud fra Porsches side, som måske grundet corona og med udsigten til en ny kongeklasse på Le Mans fra 2023 valgte at omstrukturere internt og fyre flere af fabrikkens faste kørere.

Og her var Michael Christensen så en af dem, der overraskende røg ud med udsigten til at blive kaldt ind til forskellige løb her og der hos Porsches mange kundeteam rundt om i verden.

Men nu er tyskerne kommet på andre tanker, og torsdag kunne Michael Christensen afsløre, at han igen er ansat som fast fabrikskører.

Det betyder, at han er tilbage i Porsche nummer 91 sammen med franske Kevin Estre og Neel Jani fra Schweiz.

Her skal han køre med i VM i langdistanceløb (WEC) samt køre sæsonens store mål 24-timer på Le Mans, som danskeren har vundet én gang tidligere i 2018 i GT-proklassen.

Nyheden om især at skulle køre Le Mans glæder Michael Christensen.

»Jeg glæder mig rigtig meget til igen i år at køre Le Mans sammen med Porsche,« siger han og fortsætter:

»Le Mans er det vigtigste. Det er det hårdeste og mest prestigefyldte løb, så målet er selvfølgelig at føje endnu en Le Mans-sejr til cv'et. Vi har allerede testet en hel del, trods de begrænsninger corona har givet os. Men man kan aldrig forberede sig nok til Le Mans, så jeg er glad for, at vi også kan bruge otte timers-løbet på Portimao som forberedelse.«