____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Rockfænomenet Iggy Pop har til alle tider været et 'Real Wild Child', men at Bowies kreative kompagnon (og bonkammerat i 1970'ernes Berlin) også nærer fotomodeldrømme, havde vi ikke set komme.

Ikke desto mindre springer 'The Stooges' karismatisk forsanger ud som model for det franske mode-brand Eleven Paris.
I det parisiske mærkes stilrene og sort/hvide efterårskampagne, får den 65-årige rocker følgeskab af den 23-årige fotomodel (kendt for at flashe sine bryster i Playboy) og IT-pige Daisy Lowe.

Og billederne (SE DEM I BILLEDSERIEN FOROVEN) viser med al tydelighed, at Pop (også) gør en god figur iført tøj...

Eleven Paris' brug af en 65-årig (omend berømt og berygtet) fotomodel, er endnu et eksempel på modebranchens nyfundne fokus på det modne publikum. Modebladenes glittede sider glimter simpelthen af 'gråt guld' dette efterår, hvor modehuset Lanvin bruger modeller på over 80 år, og luksusbrandet BVLGARI har hevet den billedskønne 60-årige skuespillerinde Isabella Rossellini ud af glemslens tåger og ind foran kameraet igen.

At modebranchen tækkes det modne publikum er et sympatisk træk, men må desværre også betragtes som banal bundlinjetænkning. Det modne publikums muffer er ganske enkelt foret med mammon.

En undersøgelse fra AE Rådet, som Politiken bragte i denne måned, viste således, at ældre over 60 år i gennemsnit råder over en formue på 831.000 kroner i dag mod 655.000 kroner i 1997. Og at det forholder sig stik modsat for danskere under 40 år, der i gennemsnit har en gæld på 67.000 kroner i dag mod en formue på 32.000 kroner i 1997.
LÆS MERE OM IGGY POP KAMPAGNEN HER: www.elevenparis.com og www.iggyandthestoogesmusic.com