CHANELs ikoniske aldehyde-duft fra 1921 - No.5 - har haft en veritabel stjerneparade af smukke kampagnepiger.

Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Ali MacGraw og Audrey Tautou har alle lånt lidt af deres særegne charme og stjernestøv til 'ånden i flasken'.

I maj måned kunne vi så afsløre, at den kvindedominerede tjans, som kampagnepige for CHANELs dyre dråber, snart overtages af en mand - det 48-årige Hollywood-hug Brad Pitt.

Medio oktober vækker CHANEL således liv i den 91-årige legende ved at lancere en spritny kampagne med Pitt i hovedrollen. 

- For at holde en legende frisk skal man altid ændre dens udgangspunkt. Det er første gang vi bruger en mand til at tale om en kvindeduft. Vi tror på, at parfumen er en forførelse mellem en mand, en kvinde og parfumen. No.5 er vores førende duft, og vi er villige til at investere i at holde den på det niveau, siger præsidenten for CHANEL Fragrance & Beauty, Andrea d'Avack, til Women's Wear Daily om husets bevæggrund for at smide Brad Pitt på plakaten.

No.5 reklamefilmen med Brad Pitt instrueres af Joe Wright, der bl.a har instrueret filmene 'Atonement' og 'Pride & Prejudice', og som står bag storfilmen 'Anna Karenina', der har dansk premiere d. 10. januar 2013.

- Vi tror på at denne dynamiske, moderne kampagne vil få folk til at tænke helt anderledes om No.5, siger Andra d'Avack.

Chanel No.5 reklamefilmen med Brad Pitt i hovedrollen har 'premiere' d. 15. oktober. Duftens printkampagne lanceres i mode- og livsstilsmagasiner i november måned.