Tusindvis af hans inkarnerede fans så med, da superstreameren Rasmus Søndergaard i raseri smækkede røret på under et liveinterview med B.T.-journalist Henrik Qvortrup.
»Det tilter mig. Det er bare irriterende, at jeg siger 500 gange, at vi ikke skal lave det fucking lort,« lød det efterfølgende live på streamingplatformen Twitch, efter interviewet blev stoppet brat.
Men der er formentlig grund til at se ind ad for den absurd populære streamer, der i øjeblikket er live 24 timer i døgnet i to uger i streg på platformen – det fortæller Forbrugerrådet Tænk, der først snakkede med DR, til B.T.
Kontroversen med Qvortrup opstod, da Qvortrup kritisk spurgte ind til den problematiske sammenhæng mellem Søndergaards hovedsponsor – energidrikken Red Bull – og hans unge publikum.
»Hvis vi kigger juridisk på det, så er det meget sandsynligt, at han bryder markedsføringsloven,« lyder det fra Tænks forbrugerjurist, Daniel Mathias Bager.
Det er nemlig ikke lovligt at reklamere for uegnede produkter til børn under 18 år.
»Der er en grund til, at Fødevarestyrelsen fraråder børn at drikke energidrikke, og vi har en klar formodning om, at Søndergaards målgruppe er under 18 år,« siger Daniel Mathias Bager med henvisning til, at det særligt på TikTok er påvist, at unge har en stor tilstedeværelse.
På Twitch er det dog lidt sværere at vurdere, da Tænk ikke har statistik for det. Han kan dog konkludere, at det er nemt at komme udenom streamingplatformens aldersbegrænsning på 18 ved at sætte sin alder højere, end hvad man i virkeligheden er.
Alligevel er lokalet, hvorfra Søndergaard i øjeblikket streamer fra døgnet rundt, plastret til i Red Bull-logos, et animeret Red Bull-logo kører i bunden af skærmen, mens Søndergaard og hans gæster slubrer energidrikken i sig fra et Red Bull-minikøleskab, der er placeret allerforrest i billedet.
Selvom juristen anerkender, at det ikke er decideret »Ramasjang-tv,« Rasmus Søndergaard leverer, så mener han alligevel, der hviler et ansvar på streamerens skuldre, som han skal huske at leve op til.

»Moralsk burde Søndergaard være sit ansvar voksent og vide, at han laver meget indhold, der retter sig mod børn og unge. Vi har det ikke sort på hvidt, at hans publikum er børn, men uanset hvordan man ser på det, så er det ærgerligt, at det sponsorat fylder så meget,« siger Daniel Mathias Bager.
B.T. har forholdt Rasmus Søndergaard kritikken fra Forbrugerrådet Tænk, og i en sms står streameren fast på, at han ikke mener, at han laver indhold til børn.
'Jeg tager al kritik alvorligt – men præmissen fra Forbrugerrådet Tænk er forkert, og jeg er i tvivl, om de har set, hvad jeg laver. Mit indhold er ikke rettet mod børn, og mine seere er ikke børn. Jeg laver underholdning om blandt andet musik, livsstil, gaming og forleden endda politik, da udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen var med – det er ikke børne-tv,' skriv han i et skriftligt svar til B.T. og fortsætter:
'Jeg tror stadig ikke, de ved, hvad jeg laver. Jeg laver underholdning til unge voksne, og sidst jeg tjekkede, var 91,3 % af brugerne over 18,' lyder det yderligere.
Han gør det desuden klart, at han har stor respekt for Forbrugerrådet Tænks arbejde, og at han tager sit ansvar som influencer med en enorm følgerskare meget alvorligt.
Slutteligt påpeger han selv, at han er klar til at gå i dialog med Forbrugerrådet Tænk, så snart han er færdig med det såkaldte 'subathon'.