Hungry.dk blev sidste år opkøbt af det svenske Foodora, der på den måde har forsøgt at gøre indtog på det danske marked.
Men det første år har ikke været en succes.
Det viser årsregnskabet for Foodora, som Ownr.dk har trukket for B.T.
I 2021 havde firmaet en indtjening på lige omkring 6,7 millioner kroner, hvor de derimod i 2022 har et underskud på 1,4 millioner kroner.
Ifølge firmaet selv skyldes det dårlige resultat netop skiftet fra Hungry.dk til Foodora.
'Aktiviteterne i 2022 har været fokuseret på at komme videre fra arven fra Hungry.dk's platforme og systemer til Delivery Hero SEs platforme og systemer. Derudover har der været udgifter til marketing, da der skulle laves ny markedsføring,' lyder det i årsregnskabet.
Firmaet forventer heller ikke overskud i 2023.
'Der har også været udgifter forbundet med at udvide logistiske services. Derfor er tabet som forventet. I 2023 vil firmaet fokusere på at investere flere ressourcer i at opbygge en markedsandel, og der forventes et tab.'
Årsregnskabet viser også, at man er gået fra 57 ansatte i 2021 til nu at have 76 ansatte.
Dermed er personaleudgifterne for firmaet også steget fra 37 millioner kroner til 49 millioner kroner.
I en pressemeddelelse har administrerende direktør Hans Skruvfors tidligere udtalt, at det var et naturligt skridt for Delivery Hero at åbne i Danmark.
»Opkøbet af Hungry.dk sidste år var et strategisk og naturligt skridt for os at tage. Vi er markedsleder på det nordiske marked og har gennem årene opbygget en forretningsmodel, der fungerer for os selv, vores partnere og vores kunder. Denne viden og implementeringen af hele vores økosystem vil drive en stærk vækst i Danmark,« lød det i forbindelse med firmaets opkøb.
