En forbipasserende fik sig noget af en overraskelse, da vedkommende fredag morgen kort før klokken 6 gik forbi et sommerhus i Søndervig.

For her stod huset i så store flammer, at 16 brandfolk nu er ved at slukke branden.

Det oplyser Michael Nielsen, der er indsatsleder Brand & Redning MidtVest, til TV Midtvest.

»Intet kan reddes. Det brænder i samtlige rum og dele af taget er også faldet ned,« siger indsatslederen, der tilføjer, at branden hurtigt fik fat, da sommerhuset har stråtag.

Da der ikke var nogen personer i sommerhuset, er ingen kommet til skade.

Årsagen til branden er fortsat ukendt. Teknikere bliver sendt til stedet, når slukningsarbejdet er afsluttet.