Der har lørdag formiddag været to færdselsuheld på E20 på Fyn.

Det oplyser Jesper Vestergaard, der er vagtchef i Fyns Politi.

Det ene uheld er sket ved afkørslen til Odense S. Her holder en bil i nødsporet. Det andet uheld er sket ved afkørslen til Odense SV. Her holder to biler i venstre vognbane, der af den årsag er spærret.

Der er ikke sket personskade i forbindelse med nogen af uheldene.

Vejdirektoratet har advaret om, at der er stor risiko for kødannelser og forlænget rejsetid på vejene lørdag.

Det skyldes, at mange kører afsted på ferie.

- Med det trafikpres, der er derude, kan jeg kun forestille mig, at det giver noget kødannelse.

- Men jeg kan så til gengæld godt love, at ud over at sørge for, at der ikke er nogen, der kommer til skade, og at dem, der måtte være på stedet, kommer væk, så er vores førsteprioritet at få ryddet op, så vi kan få åbnet for trafikken igen, siger Jesper Vestergaard.

Trafikken på motorvejen over Fyn ventes at være normal igen efter middagstid.

/ritzau/