To kvinder dømt for forsøg på indbrud på plejehjem
To rumænske kvinder er blevet idømt fængsel og udvisning efter forsøg på indbrud på plejehjem i Varde og Græsted.

To rumænske kvinder er blevet idømt fængsel og udvisning efter forsøg på indbrud på plejehjem i Varde og Græsted.

Hammeren er faldet ved Retten i Esbjerg, hvor to rumænske kvinder er blevet dømt for forsøg på indbrudstyveri på to plejehjem.
De to kvinder – på henholdsvis 26 og 28 år – er begge idømt 60 dages ubetinget fængsel samt udvisning af Danmark i seks år.
Det oplyser Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi via Ritzau.
Sagen drejer sig om to indbrudsforsøg, der fandt sted den 31. maj på et plejehjem i Græsted og den 3. juni på et plejehjem i Varde.
De to kvinder har været varetægtsfængslet siden deres anholdelse.