Hammeren er faldet ved Retten i Esbjerg, hvor to rumænske kvinder er blevet dømt for forsøg på indbrudstyveri på to plejehjem.

De to kvinder – på henholdsvis 26 og 28 år – er begge idømt 60 dages ubetinget fængsel samt udvisning af Danmark i seks år.

Det oplyser Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi via Ritzau.

Sagen drejer sig om to indbrudsforsøg, der fandt sted den 31. maj på et plejehjem i Græsted og den 3. juni på et plejehjem i Varde.

De to kvinder har været varetægtsfængslet siden deres anholdelse.