Studenter hang ud af vinduet: To personer sigtet for vanvidskørsel
En studenterfejring har fået alvorlige konsekvenser, hvor to personer er sigtet for vanvidskørsel.
En studenterfejring har fået alvorlige konsekvenser, hvor to personer er sigtet for vanvidskørsel.
Man kan godt være vild, når man skal fejre, at man har fået sin studenterhue på.
Men der er også nogen, som tager den lidt for langt.
Det må siges at være tilfældet i Ringsted, hvor to personer nu er sigtet for vanvidskørsel.
Det skriver Midt- og Vestsjællands Politi på Politi Update.
Politiet fik flere anmeldelser kort tid efter klokken 15 fra borgere, der havde set to biler med studenter hængende ud af vinduerne, mens de kørte rundt i Ringsted.
Anmelderne beskrev kørslen som farlig og uansvarlig.
Politiet stoppede derfor de to biler, hvilket også har fået alvorlige konsekvenser.
»Førerne er nu sigtet for vanvidskørsel, hvilket betyder, at de kan miste førerretten, mens køretøjerne er blevet beslaglagt,« skriver politikredsen.
Passagererne i bilerne er også blevet sigtet for ikke at benytte sikkerhedssele.