Du er klar til sommerferie.
Men det er de kriminelle også.
Og nogle af dem har en særlig interesse i broerne over Øresund og Storebælt.
Det skriver BroBizz A/S i en pressemeddelelse.
Brobizz har over en million aktive privatkunder. Det udnytter kriminelle til at forsøge at svindle kunderne med falske phishingmails.
Og sommeren er højsæson for svindlerne.
De kriminelle sender tusindvis af phishingmails ud til tilfældige danskere og håber dermed på, at de rammer nogle af de kunder, der har en Brobizz-aftale.
Oftest vil svindlerne forsøge at få kunderne til at opdatere deres betalingsoplysninger ved at sende falske mails eller SMSer, om at ens betalingskort er udløbet.
Èt af de vigtigste tiltag mod svindlen er automatisk opdatering af betalingskort. Har man tilknyttet enten et Visa- eller Mastercard, vil det for de fleste opdateres automatisk.
Helene Holm Heitmann, der er chef for Brobizz Privat siger:
»Vi har mange kunder, som kun bruger nummerpladebetaling eller bizz et par gange om året. Og så kan det være svært at huske, om man har fået opdateret sine betalingsoplysninger. Derfor er det vigtigt for os at gøre vores kunder opmærksomme på, at har de et Visa- eller Mastercard, får man ikke længere en e-mail om at opdatere sit betalingskort.«
Men svindlerne er meget kreative.
»Har man modtaget en mail, hvor man er bare det mindste i tvivl om, hvorvidt der er tale om svindel, skal man ikke trykke på linket i mailen. Vi opfordrer i stedet til, at man selv åbner sin internetbrowser og logger ind på sin profil via Brobizz.com«, siger Helene Holm Heitmann
