Passager steg på det forkerte tog og trak i nødbremsen
50-årig mand skulle i retning mod Odder, men var steget ind i det tog, som havde kurs mod Lystrup.
50-årig mand skulle i retning mod Odder, men var steget ind i det tog, som havde kurs mod Lystrup.
En frustreret passager i et letbanetog trak i togets nødbremse, da han torsdag aften opdagede, at han var steget på det forkerte tog.
Men fejltagelsen kan føre til en bøde. Han ventes sigtet for at overtræde jernbaneloven, skriver Østjyllands Politi i sin officielle døgnrapport
Det var lidt efter klokken 18, at den 50-årige mand steg ind i et tog på Aarhus Hovedbanegård.
Det kørte mod Lystrup, men han skulle i den modsatte retning, altså mod Odder.
For at komme ud af toget besluttede manden altså at trække i nødbremsen.
Senere var passageren ifølge politiet temmelig vred. Han var "meget utilfreds" med føreren af letbanen, og diskussionen blev angiveligt intens.
Til sidst kom politiet på banen.
/ritzau/