Naboer i chok efter dødelig påkørsel: 'Jeg troede, der var et jordskælv'
En beboer mistede livet, da en flugtbilist natten til onsdag kørte ind i et parcelhus i Tilst.

En beboer mistede livet, da en flugtbilist natten til onsdag kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Det var en biljagt, der endte galt, da en bilist natten til onsdag bragede ind i et hus i Aarhus-bydelen Tilst.
Marius Gravers Nørbjerg Jørgensen bor ved siden af det hus, der blev ramt, og havde netop lavet nudler, da han hørte en høj lyd.
»Det lød som tre store lyn, der slog ned, og så begyndte vores hus at ryste. Jeg troede, det var et jordskælv. Og så kunne jeg se en masse lys fra politibiler,« fortæller den 15-årige dreng.
Han gik herefter ud på vejen og kunne se, at en bil var kørt direkte ind i naboens hus og soveværelse.
Det har senere vist sig, at en beboer fra nabohuset afgik ved døden i forbindelse med påkørslen. Fire personer af anholdt.
Kort efter bad politibetjente ham om at gå ind i huset igen, og der kunne han så prøve at falde til ro.
Uden held.
»Det er meget chokerende, at sådan noget sker i vores område. Bilen kunne jo lige så godt have ramt vores hus. Så jeg kæmpede med at falde til ro og i søvn igen,« siger han.
I samme hus bor Marius' mor, Connie Nørbjerg Jørgensen, men hun vågnede ikke af braget.
Så det var først her til morgen, at det gik op for hende, hvad der var sket.
»Jeg sover med ørepropper, så jeg havde ikke hørt noget. Det var først, da jeg tjekkede overvågningen, at jeg kunne se, der havde holdt en indsatslederbil i vores indkørsel,« siger Connie Nørbjerg Jørgensen og fortsætter:
»Min mand og jeg gik så ud på vejen og kunne se, at der var et kæmpe hul. Kort efter kom en politibetjent og bad os gå ind i huset igen.«
Hun er onsdag taget på arbejde, men kan mærke, at det formentligt var en dårlig idé.
»Jeg kan slet ikke koncentrere mig, for jeg er jo rystet over, at det her sket. Det er vores naboer gennem 20 år. Det er frygteligt,« siger hun.
Politiet har onsdag oplyst, at fire personer er anholdt i forbindelse med hændelsen.
Da en person er afgået ved døden i forbindelse med en politijagt, bliver sagen også behandlet af Politiklagemyndigheden.