En 19-årig mand er under fredagens festligheder faldet ud af en studentervogn.

Han er siden blev kørt på hospitalet, oplyser vagtchef Ahmad Osman fra Nordsjællands Politi til B.T.

Ulykken skete i et kryds ved Strandvejen og Bengtasvej i Hellerup, hvor en gymnasieklasse var ved at afslutte årets studenterkørsel. 

Politiet fik anmeldelsen gennem et opkald til alarmcentralen.

Kørslen blev efterfølgende stoppet, oplyser vagtchefen.

»Og det var så heldigvis sidste stop for dem,« siger han.

Politiet kunne ved sin ankomst til ulykkesstedet fredag aften konstatere, at der ikke var alvorlig tilskadekomst. 

Mandens nuværende tilstand er dog ukendt. Hvad der var årsag til faldet, vides ikke.

Der er på nuværende tidspunkt ikke ikke rejst sigtelser i sagen.

Politiet skal nu undersøge den såkaldte fartskriver, som lastvogne, der kører studenterkørsel, er udstyret med, lyder det. 

Fartskriveren bruges blandt andet til at klarlægge, om køre- og hviletider er blevet overholdt.

Derudover vil politiet afhøre vidner.

Politiet kan ikke oplyse, hvilket gymnasie klassen stammer fra.