Mænd fra bandemiljøet sigtet for frihedsberøvelse af 16-årig dreng
Frihedsberøvelse, vold og overgreb mod 16-årig dreng i april menes at have forbindelse til konflikt i Odense.

Frihedsberøvelse, vold og overgreb mod 16-årig dreng i april menes at have forbindelse til konflikt i Odense.

Tre mænd i 20'erne, der har tilknytning til bandemiljøet, er blevet anholdt og sigtet for blandt andet frihedsberøvelse og voldtægt under særligt skærpende omstændigheder ved andet seksuelt forhold end samleje mod en 16-årig dreng fra Odense.
Det oplyser Fyns Politi i en pressemeddelelse.
Mændene, hvoraf to er 23 år og en er 21 år, er desuden sigtet for grov vold, udbredelse af seksuelt materiale med mindreårige samt at have efterladt den 16-årige dreng i hjælpeløs tilstand.
Ifølge politiet efterlod de den 16-årige, der er fra Odense, delvist afklædt og bundet.
Hændelsen skal være sket i april, og politiet mener, at den har forbindelse til en verserende konflikt mellem to bandegrupperinger i Odense.
Mændene er blevet anholdt tirsdag, og i den forbindelse er der foretaget ransagninger flere steder i Odense.
De tre fremstilles i grundlovsforhør tirsdag eftermiddag i Retten i Odense med henblik på varetægtsfængsling.
Her vil anklagemyndigheden anmode om lukkede døre.
Det er tidligere kommet frem, at der er en verserende konflikt mellem den forbudte bande Loyal To Familia (LTF) og en lokal gruppering ved navn NBV.
I konflikten har der blandt andet været en eksplosionsbrand i Korsløkkeparken i Odense natten til 1. februar.
Ingen kom til skade, men 25 personer menes at have været i fare.
Tre mænd er fængslet i den sag.
/ritzau/