En stille og rolig grillaften gik mildest talt fuldstændig galt ved en villa i den midtjyske by Finderup.

Her mistede en beboer nemlig kontrollen over en gasflaske. Og derefter gik det stærkt.

Det skriver TV Midtvest, der har talt med indsatsleder hos Midtjysk Brand og Redning, Lars Erik Leth.

Ifølge indsatslederen, så forklarer beboeren, at der skete en fejl, da han ville lukke gasflasken. Derefter spredte ilden sig så meget, så den ikke kun fik fat i huset, men også husets tag. 

»En del af tagkonstruktionen er ødelagt,« lyder det fra Lars Erik Leth til TV Midtvest.

Den pågældende beboer er blevet tilset af en ambulance, uddyber mediet.