En 15-årig dreng blev fredag aften kørt på sygehuset efter en færdselsulykke i Skolegade i Uldum.

Drengen kørte på elløbehjul og stødte sammen med en personbil, som blev ført af en 46-årig kvinde.

Det oplyser Jesper Knudsen, der er vagtchef i Sydøstjyllands Politi, lørdag formiddag.

- Parten på løbehjulet kom alvorligt til skade og blev kørt til hospitalet med eskorte, siger vagtchefen.

Politiet har ikke oplysninger om drengens tilstand lørdag formiddag.

Der er ikke meldinger om, at kvinden blev kørt på hospitalet, siger vagtchefen.

Det var klokken 20.34, at politiet fik anmeldelsen om hændelsen på Skolegade i Uldum.

Politiet tilkaldte en bilinspektør til ulykkesstedet. Han har undersøgt kørselsforløbet, og politiet afventer en rapport fra ham.

/ritzau/