En kvindelig cyklist blev søndag bragt til Rigshospitalets traumeafdeling efter en færdselsulykke i en rundkørsel i Ølstykke.

Det oplyste Ahmad Osman, der er vagtchef i Nordsjællands Politi, søndag.

Klokken 10.01 søndag formiddag fik politiet en anmeldelse om, at en cyklist var blevet påkørt af en personbil i rundkørslen mellem Frode Fredegods Vej og Ring Syd i Ølstykke.

På grund af ulykken blev rundkørslen spærret, og bilister blev opfordret til at finde andre ruter, mens en bilinspektør undersøgte ulykkesstedet.

Bilisten er ikke kommet til skade i forbindelse med ulykken.

De pårørende til cyklisten er underrettet.

/ritzau/