Politiet har anholdt en 47-årig mand, der sigtes for at have indsmuglet mere end et halvt ton hash fra Spanien til Danmark.

Det oplyser National enhed for Særlig Kriminalitet mandag til Ritzau.

Den anholdte stilles for en dommer i Retten i Lyngby klokken 13.00.

I sigtelserne mod manden indgår også, at han skal have indført fire kilo kokain til Danmark, ligesom han mistænkes for at have hvidvasket 5,5 millioner kroner.

Umiddelbart ønsker politiet ikke at frigive flere detaljer om sagen.

/ritzau/