21-årig mand knaldet i mors bil: Mister kørekortet
Den unge mand modtog dommen i retten og erkendte forholdene.
Den unge mand modtog dommen i retten og erkendte forholdene.
En 21-årig mand må sidde med moralske tømmermænd efter gentagne gange at have dummet sig i trafikken.
Manden blev nemlig knaldet af politiet, efter at have kørt vanvidskørsel i sin mors bil.
Det skriver anklagemyndigheden ved Københavns Vestegns Politi.
I juli 2025 kørte manden over for rødt på Vejlebrovej, påvirket af hash og uden førerret.
I oktober 2025 kørte han igen bil med hash i blodet og uden førerret på Tårnvej.
I marts i år kørte han vanvidskørsel på Islevdalvej, mens han var påvirket af hash. Politiet oplyser, at man kun må køre 50 kilometer i timen på strækningen, men at manden kørte over 100 kilometer i timen.
Ved Retten i Glostrup er manden mandag idømt 20 dages ubetinget fængsel, en bøde på 26.000 kroner og frakendelse af førerretten i fire et halvt år.
Derudover skal den 21-årige mand også stå skoleret over for sin mor. Hendes bil er nemlig også blevet konfiskeret, da vanvidskørslen foregik i den.