19-årig mand faldt ud af studentervogn i Hellerup
De fleste politikredse oplyser lørdag, at studenterkørslen fredag foregik i god ro og orden.

De fleste politikredse oplyser lørdag, at studenterkørslen fredag foregik i god ro og orden.

En 19-årig mand faldt natten til lørdag ud af en studentervogn i Hellerup.
Det oplyser Ahmad Osman, der er vagtchef i Nordsjællands Politi, lørdag morgen.
Politiet fik anmeldelsen klokken 00.51, og vognturen, der var på vej til det sidste stop, blev afsluttet af politiet.
Da politiet kom til stedet, kunne det konstatere, at den 19-årige ikke umiddelbart var kommet alvorligt til skade.
Politiet skal nu undersøge, om alle regler er blevet overholdt ved studenterkørslen.
Vagtchefen oplyser ikke, hvilket gymnasium studentervognen var fra.
De fleste af landets politikredse siger lørdag formiddag, at studenterkørslen fredag forløb uden de store problemer.
I København gav studentervognene anledning til nogle færdselsmæssige udfordringer.
På Islands Brygge var der lidt udfordringer, fordi mange studentervogne stopper der, fortæller Rune Nørgaard, der er vagtchef i Københavns Politi.
I et tilfælde måtte politiet hjælpe en vognmand med at tømme en studentervogn efter det, vagtchefen beskriver som uhensigtsmæssig adfærd.
- Men taget i betragtning af, hvor mange vogne der kører rundt i København, så går det meget pænt, siger Rune Nørgaard.
/ritzau/