19-årig anholdt efter håndgranat dræbte mand på Amager


Endnu en person er blevet anholdt og sigtet i sagen om en håndgranat, der 25. maj blev kastet ind i en gård på Amager og kostede en 31-årig mand livet.
En 19-årig dansk mand er blevet anholdt i sagen og er sigtet for medvirken til drab.
Det oplyser Københavns Politi på meddelelsestjenesten Politi Update.
Tirsdag klokken 09.30 fremstilles han i grundlovsforhør i Københavns Byrets afdeling i Dommervagten i Vestre Fængsel.
Flere andre er allerede fængslet i sagen. Blandt andet mener politiet at have anholdt den person, der kastede håndgranaten. Der er tale om en 19-årig mand.
Det var omkring klokken 18.00 den 25. maj, at der blev kastet en håndgranat ind i en gård på Kurvemagerstien på Amager.
En 31-årig mand kom slemt til skade og døde nogle dage efter hændelsen.
/ritzau/