16-årig svært tilskadekommen: Politiet deler nyt om ulykke
Politiet deler nu nyt om en voldsom ulykke fredag eftermiddag, hvor en 16-årig dreng på knallert kørte sammen med en 34-årig narkopåvirket billist.

Politiet deler nu nyt om en voldsom ulykke fredag eftermiddag, hvor en 16-årig dreng på knallert kørte sammen med en 34-årig narkopåvirket billist.

Fredag kom det frem, at en 16-årig dreng på knallert var blevet påkørt af en bil.
Det skete nær byen Tjele, mellem Hobro og Viborg - nærmere bestemt på Stadionvej ved Hammershøj.
Nu beretter politiet, at den 34-årige bilist efter ulykken blev testet for både alkohol og euforiserende stoffer. Her viste testen positiv for narkotika. Det skriver TV Midtvest.
Han blev fremstillet i grundlovsforhør, og varetægtsfængslet frem til 17. juli.
»Det gør man på baggrund af den betydelige uagtsomme skadeforvoldelse, der er sket, samt at det er en skærpende omstændighed, at han var påvirket,« forklarer Peter Søndergård, politikommissær hos lokalpolitiet i Viborg, til TV Midtvest.
Den 34-årige var i forvejen frakendt retten til at køre bil, og havde to gram hash på sig, da ulykken fandt sted.