Kevin Magnussen endte som nummer 11 i Brasiliens grandprix i et løb, hvor Max Verstappen var den bedste kører på banen og tog sejren.

Her er tre ting vi lærte fra Brasiliens grandprix.

1. Honda blev en trussel

Honda startede udviklingen af deres Formel 1-hybridmotor et år efter Ferrari, Mercedes og Renault, og har i snart fem år forsøgt at indhente konkurrenternes forspring. Nu er det ved at lykkes: I Interlagos var både Sebastian Vettel (Ferrari) og Lewis Hamilton (Mercedes) åbenlyst overraskede over Red Bull-Hondas Max Verstappens fart langsiderne. Et skræmmende scenarie for Mercedes og Ferrari: Red Bull har med deres overlegne aerodynamik altid været stærke i svingene – nu er de takket være Honda-motoren også en trussel på langsiderne.

2. Konkurrenterne mistænker Ferrari

Rygtet har kørt i månedsvis: Ferraris fremgang i de seneste måneder skyldtes en kreativ fortolkning af motorreglementet omkring brændstofforbrug. Da FIA for nylig udsendte et nyt direktiv om brændstof-reglerne, var Ferrari efter fem pole positions i træk pludselig ikke længere så overlegne i kvalifikationerne. Max Verstappen har antydet, at Ferrari har ’snydt’, men så længe der ikke bliver protesteret officielt mod Ferrari-motoren, kommer der ikke klarhed.

3. Lundgaard nærmer sig Formel 1

Med en stærk fjerdeplads i Formel 3 World Cuppen i Macau tog 18-årige Christian Lundgaard i weekenden endnu et skridt mod Formel 1. I paddocken i Interlagos fulgte Renault-folkene Lundgaards indsats i Macau, og det er tydeligt, at de ser en fremtidig Formel 1-kører i den danske teenager. Nu tyder alt på at Lundgaard allerede næste år kører Formel 2; sandsynligvis for topholdet ART Grand Prix.