Det bliver en racer med masser af opdateringer, som Kevin Magnussen sætter sig i til næste grandprix.

Og det sker med ét sigte.

»Målet er åbenlyst at blive hurtigere,« siger teamchef Günther Steiner i et interview med Motorsport.com.

Han uddyber, hvad der kommer til at blive skiftet ud:

»Frontvingen, bunden, hele bargeboard-området (der styrer luftstrømmene på siden og under bilen, red.). Det er de opdateringer, vi har lavet. Det er ret betydelige ændringer.«

Også Kevin Magnussen har i forbindelse med det seneste grandprix i Monaco udtrykt sig positivt om de kommende ændringer på Haas-bilerne.

Resten af Formel 1-feltet har allerede implementeret en stribe ændringer på deres racere, men der en grund til, at det først sker nu hos Haas.

»Mange havde opgraderinger med i Spanien (for to grandprixer siden, red.), men vi valgte først at have dem med til Canada, for vi havde brug for lidt mere tid. Vi er stadig et lille team og kan ikke reagere så hurtigt som de store,« siger Günther Steiner.

Haas havde gennemgående en forfærdelig weekend senest i Monaco, hvor teamets racere overhovedet ikke kunne gøre sig gældende på bybanen med meget lavere hastigheder. Indtil da havde især Kevin Magnussen markeret sig som 'best of the rest' i feltet efter kørerne fra de tre største teams.

Også det skulle igen gerne blive tilfældet i forbindelse med det næste grandprix, der køres på en 'normal' racerbane i Canada. Det er 10. juni.