For Kevin Magnussen blev Canadas Grand Prix endnu et løb, der blev præget af dækproblemer.

Fra sin selvforskyldte start fra pitten gjorde han aldrig for alvor fremskridt, for manglende temperatur i dækkene holdt ham tilbage.

Han kæmpede med en umulig bil og blev forståeligt nok frustreret.

At han på pit-radioen brokkede sig så højlydt, at teamchef Guenther Steiner måtte sætte ham på plads, pyntede ikke på K-Mags weekend i Montreal.

Det var til gengæld positivt, at han kort efter var moden nok til at undskylde sit udfald.

Danskeren havde med et nyt baghjulsophæng en teknisk fordel frem for teamkammerat Romain Grosjean i træning og kvalifikation.

Magnussen fortalte, at det gav en 'lille forbedring', men den skal alligevel med i vurderingen, når man sammenligner Haas-kørernes præstationer i Montreal.

Her var Magnussen under træning og kvalifikation hurtigere end franskmanden, og danskeren synes i øjeblikket at have overtaget i den interne Haas-kamp.

Kvalifikations-crashet var naturligvis en personlig fejl, der skal trække ned i bedømmelsen. Men det hører med i billedet, at det var første gang, at Magnussen smadrede en Haas-racer.

Når man weekend efter weekend oplever, hvor mange små og store fejl hans teamkammerat begår i kampen for at sætte omtrent samme omgangstider som danskeren, er det imponerende, hvor 'fejlfri' Magnussen har været indtil nu.

Det var en mixet weekend med flere ned- end opture, og derfor får Kevin Magnussen et 5-tal.

Karakteren er udtryk for Formel 1-korrespondent Peter Nygaards subjektive holdning til Kevin Magnussens præstation gennem hele weekenden. Nygaard har fulgt Haas-teamet tæt i Montreal og løbende talt med Magnussen og teamchef Günther Steiner.