I weekenden går det løs, når Formel 1-feltet skal ud på Silverstone-banen.

Det amerikanske Haas-mandskab med Kevin Magnussen på holdkortet er pressede efter en svær periode med dårlige resultater og store udfordringer med dækkene.

Men hvordan ser danskerens og teamets chancer på Silverstone egentlig ud? Det diskuterer Ronnie Bremer, Mikkel Mac og B.T.s Formel 1-korrespondent Peter Nygaard blandt andet i den seneste udgave af K-Magazine, som du kan høre i bunden af artiklen.

Forudsigelserne fra panelet på danskerens og Haas' vegne er ikke ligefrem rosenrøde. Tværtimod. Og noget skal der altså ske, hvis problemerne skal løses.

B.T.s Formel 1-korrespondent Peter Nygaard har egentlig stor tiltro til Haas, når kvalifikationen på Silverstone går løs, men han er knap så optimistisk, når starten går på søndag.

»Jeg tror, de vil kvalificere sig godt igen. Det er en bane, der burde komme dem lidt i møde i forhold til problemet med dækkene, fordi der er mange hurtige sving. Men det tror jeg vil spille i hænderne på dem under kvalifiaktionen, og så vil vi se det samme tragiske billede, når starten går, og at de falder baglæns ned gennem feltet,« fortæller Peter Nygaard.

Også racerkører Ronnie Bremer har dystre forudsigelser i ærmet for Haas. HØR HELE DISKUSSIONEN I PODCASTEN.

»Jeg er faktisk lidt mere pessimistisk. Jeg tror ikke helt, de kan være med, og jeg tror, de kommer til at ligge som en 12-15 stykker i kvalifikationen. Det er en bane, som kræver andet end bare lige dækkene, der skal virke. Det er en stor bane, hvor en lille fejl koster dyrt,« lyder det fra Ronnie Bremer.

MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Kevin Magnussen of Denmark and Haas F1 prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP == FOR NEWSPAPERS, INTERNET, TELCOS & TELEVISION USE ONLY ==
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Kevin Magnussen of Denmark and Haas F1 prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP == FOR NEWSPAPERS, INTERNET, TELCOS & TELEVISION USE ONLY == Foto: Mark Thompson
Vis mere

Der hersker ikke tvivl om, at Haas er inde i en svær periode, hvor det lille hold ikke kan få violinen til at spille, som de gerne vil. Jo længere ind i sæsonen vi kommer, jo større bliver presset i kampen om at slutte godt i 'best of the rest'-mesterskabet.

Og én af løsningerne på de mange problemer skal findes på organisationsplan, hvis man spørger Peter Nygaard, for teamet er et af de mindste i Formel 1-feltet og har i en lang periode præsteret over det niveau, som deres ressourcer egentlig var til.

»Der må være et eller andet, der halter, siden de dæk kan give så store problemer. De skal organisere sig bedre, for det kan ikke kun være dækkene – der er også noget galt med den bil. De skal reorganisere den tekniske afdeling, men gøre det med nænsom hånd.«

»Haas har overpræsteret meget, og nu er de måske ved at være der, hvor de naturligt skal ligge. Der er en kæmpe talentmasse i teamet og to dygtige kørere, så derfor har de bokset i et par vægtklasse over, end dér hvor de egentlig skulle være. Hvis vi kigger på deres ressourcer, så ligger de jo lige nu der, hvor de burde gøre,« fortæller Peter Nygaard.

I denne udsendelse af K-Magazine stilles der også skarpt på crashes, der er et vilkår for alle racerkørere, men som aldrig er sjovt at komme ud for.

For hvad gør man egentlig, når man ved, det går galt, og hvad sker der, når bilen rammer barrieren med flere hundrede kilometer i timen? Få svaret og Bremers og Macs egne oplevelser fra crashes i podcasten.