Alle dårlige gange tre.

Nej, nej, nej, Kevin Magnussen. For tredje gang i sæsonen blev han tvunget i pit på grund af en skade på bilen, så chancen for et godt resultat så ud til at være ødelagt.

Danskeren gik igen tomhændet fra et løb, der havde en overraskende vinder.

Her er B.T.s dom fra Formel 1-løbet i Singapore:

Det var simpelthen unødvendigt at kæmpe så hårdt med Verstappen så tidligt i et langt løb, når det er andre konkurrenter, Magnussen bør fokusere på.

Heldigvis for danskeren faldt konkurrenterne som fluer til højre og venstre i de vanskelige vejrforhold, og det bragte Magnussen frem i stillingen fra den sidsteplads, han ellers længe besad, og så var pointene pludselig inden for rækkevidde igen.

Han formåede ikke at kæmpe sig tilbage i top-10, hvor han ellers startede, men i det mindste klarede han at holde bilen på banen hele løbet i modsætning til flere konkurrenter.

Lørdagens kvalifikation var glimrende og bør måske trække op, men det er om søndagen, at VM-pointene deles ud, og dem var der endnu engang nul af til Magnussen.

»Måske vi skal give ham et par briller,« lød det tørt fra Viaplays Formel 1-ekspert, John Nielsen, da Kevin Magnussen for tredje gang i sæsonen fik viftet det sort/orange flag foran sig, som tegn på, at han måtte i pit på grund af sin beskadigede bil, der kunne være til fare for andre.

Første gang kunne man tale om at være uheldig, måske også anden gang, men når det for tredje gang koster et potentielt godt resultat, begynder pilen at pege på chaufføren og hans kørestil.

Kevin Magnussen har alle dage været en aggressiv racerkører, og det har også ofte givet pote. Men i år har det givet mere bagslag, og så gælder det måske om at stoppe op og kigge sig i spejlet.

Den danske stjerne skal for guds skyld fortsætte med at køre offensivt. Men som i linedans kræver det balance, og Magnussen kan ikke blive ved med at falde ned fra linen…

Hvad sker der? Det ligner ham slet ikke! Den sædvanlige superstart udeblev, og Kevin Magnussen kom skidt af sted på den våde asfalt, så han blev overhalet af hele tre konkurrenter.

Først var det den unge japaner Yuki Tsunoda, inden Aston Martin-holdkammeraterne Sebastian Vettel og Lance Stroll kom susende forbi danskeren, der slet ikke kunne få bid i den glatte asfalt.

Ved siden af danskeren var verdensmesteren Max Verstappen kommet endnu langsommere ud af starthullet. Han røg i direkte infight med Magnussen, hvor de kørte side om side i flere sving, og hvor der også var kontakt.

Dén medførte en skade på frontvingen, der, for gud ved hvilken gang, sendte Magnussen i pit til et tvungent pitstop.

I konstruktør-mesterskabet blev Haas overhalet af Aston Martin og AlphaTauri, og fortsætter tendensen, ser amerikanerne ikke de to konkurrenter igen, og så bliver de nummer ni ud af de ti hold.

Forskellen på en syvende- og en niendeplads er utallige millioner i præmiepenge, der ellers kunne varme godt hos Haas, der som bekendt er sportens mindste hold.

På den positive side virker det til, at Magnussens nye løbsingeniør, erfarne Mark Slade, kan blive guld værd for danskeren.

Det bliver spændende, om deres samarbejde kan give bedre resultater i resten af sæsonen.

1. Sergio Pérez (Red Bull)

2. Charles Leclerc (Ferrari)

3. Carlos Sainz Jr. (Ferrari)

4. Lando Norris (McLaren)

5. Daniel Ricciardo (McLaren)

6. Lance Stroll (Aston Martin)

7. Max Verstappen (Red Bull)

8. Sebastian Vettel (Aston Martin)

9. Lewis Hamilton (Mercedes)

10. Pierre Gasly (AlphaTauri)

12. Kevin Magnussen (Haas)