Salget af Toms chokoladeskildpadder er stukket helt af, efter de i et afsnit af Klovn blev brugt som såkaldte »natpadder«.
Det gør skuespiller og komiker bag serien Casper Christensen glad, men også lidt bekymret:
»Jeg er glad for, at folk er fans af Klovn,« fortæller han og uddyber:
»Men jeg er bekymret for, om natpadden måske kan være farlig«.
»Og jeg er skuffet over, at jeg ikke har fået en ordentlig røvfuld chokolade af Toms,« tilføjer Casper Christensen.
Det er karakteren Revisor-Kurt, der i et Klovn-afsnit hævder, at det giver bedre søvn at stikke en Kæmpe Skildpadde i munden, når man går i seng.
Han kalder det en »natpadde«.
Det har fået Toms Group, som står bag skildpadden, til at opfordre forbrugere til at indtage chokoladeskildpadden med omtanke.

For tricket fra Klovn-episoden kan faktisk udgøre en risiko for helbredet.
I begyndelsen vakte den pludselige efterspørgsel af chokoladen stor undren i Meny og Spars butikker.
Det gik dog hurtigt op for dagligvarekæderne, at der var en årsag bag populariteten.
»Det viste sig at handle om et afsnit af tv-serien Klovn, hvor en chokoladeskildpadde indgik. Afsnittet blev vist første gang den 10. august, og i de følgende otte dage blev vores salg firedoblet i forhold til året som helhed,« sagde Morten Vestberg, kommunikationsdirektør i Dagrofa, som driver Spar og Meny, for nylig til B.T.
»Salget fortsatte sådan i omtrent fem uger, og selv om det er faldet igen, ligger det stadig højere end før det pågældende afsnit«.

