Den danske skønhedsspecialist Ole Henriksen har i sin butik på Sunset Boulevard kendte kunder som Britney Spears og Jennifer Lopez. Men nu er det ikke længere kun stjernerne, der får personlig betjening af Ole. Butiksdøren er nemlig blevet åbnet på vid gab. Og for få uger siden var der ikke færre end 22 millioner kunder i butikken - på én gang.

Så mange ser nemlig med, når Ole præsenterer sine skønhedsprodukter på verdens største shopping-kanal HSN (Home Shopping Network), der kan ses i samtlige 50 stater.

- Det betyder millioner i omsætning, siger Ole, der, takket være det landsdækkende udstillingsvindue, nu bliver genkendt i selv de allermest øde områder af Arkansas og Nebraska, hvor han fra tid til anden dukker op for at møde sine fans og kunder.

Millioner af amerikanske kvinder og mænd bor nemlig så isoleret, at der kan gå år imellem deres besøg i et rigtigt stormagasin.

Men bare fordi kunderne bor langt ude på landet, betyder det ikke, at de ikke har penge imellem hænderne. Og når Ole Henriksen sammen med én af shoppingkanalens storsælgende superstjerner Colleen Lopez toner frem på skærmen i den bedste sendetid søndag 20:00-21:00, så er det ikke usædvanligt, at der bliver solgt for 6.000 dollar i minuttet - godt 32.000 kroner.

Og ifølge den energiske dansker er det nye tv-job ikke alene indbringende. det er også sjovt.

Spændende

- Det er virkelig spændende. Vi kan se tallene på nogle computerskærme foran os - hvor mange kunder der er, hvor mange der venter i kø, og hvor meget vi sælger for lige nu, siger Ole, der hurtigt har udviklet sig til en af både kundernes og værtindernes favoritter.

Men på HSN kommer man ikke langt med charme alene.

Der skal sælges for mindst 2.500 dollar i minuttet. Ellers er det farvel og tak. Og så er det helt lige meget, hvem du er, og hvem du kender. Således forsøgte både Beyoncés og Paris Hiltons mødre (hhv Tina og Cathy) med deres tøj- og smykke-kollektioner at blive en fast del af HSN-sendefladen. Men de solgte bare ikke nok.