For et par uger siden landede den nye hudplejeserie til kvinders underliv 'The Perfect V' på hylderne, og den vakte hurtigt forargelse blandt flere danske kvinder, der mente, at serien blandt andet sendte et signal om, at kvinder ikke er fine nok, som de er.

»Jeg finder det både trist og problematisk, at endnu et område af kvindekroppen i den grad skal udskriges til at være uperfekt, hvis ikke man har købt de rette produkter,« skrev modeekspert Sarah Skarum i Berlingske, som i samme ombæring kaldte foretagendet for 'splitterravende vanvittigt'.

Også Politikens debatredaktør Ditte Giese har kritiseret serien.

'I øvrigt synes jeg, at folk og firmaer skal holde op med at fortælle kvinder, at deres fisser ikke er pæne nok. Hvis de ikke kan lide lugten i bageriet, kan de rende og hoppe,' har hun tidligere skrevet i et Facebook-opslag.

Men tv-vært og iværksætter Christiane Schaumburg-Müller er langt fra enig i kritikken af hudplejeserien og mener, at kritikken er helt ude af proportioner.

'Er vi ikke alle enige om at det er et sart sted på kroppen, som kræver meget nænsomme produkter, og at netop god pleje gør det muligt at forbygge visse underlivsproblemer? Jo det er vi! Så hvad er det negative ved det? Hmmm hvis man ikke kan lide indpakningen eller budskabet om at vi kvinder skal pleje vores skridt, så kan man jo bare lade være. Men ligefrem at synes det er ”splitterravende vanvittigt” at disse produkter er på markedet, kan jeg ikke helt sætte mig ind i,' skriver Christiane Schaumburg-Muller i et indlæg i sit selvskabte blogunivers Chri Chri.

Serien The Perfect V indeholder både et renseprodukt, exfoliering, fugt og highlighter og er ifølge skaberne bag »designet til at holde dit 'V' i form og få dig til at føle dig lækker over det hele – på enver given tid eller sted, Fifth Avenue eller Strøget.«

Og spørger man Christiane Schaumburg-Müller er det netop kun godt, at man nu har en produktserie, der måske kan være med til at gøre det mindre tabubelagt at pleje sit underliv. Tv-værten beskriver, hvordan det i hendes egne teenageår eksempelvis var et stort tabu at gå på apoteket og købe intimsæbe, og ifølge Christiane vil en serie som denne blot gøre det til en lækker og naturlig ting at pleje underlivet - ovenikøbet med produkter, man fint kan have stående på hylden.

Hun forklarer samtidig, at hun ikke forstår, at kritikere stejler over navnet 'perfect', da vi i forvejen lever i en verden, hvor man skal navigere i tusindvis af skønhedsprodukter og deres løfte om hvidere tænder, flottere hud eller perfekte kysselæber.

Christiane Schaumburg-Müller tilføjer dog, at hun ikke selv har prøvet serien, men blot harcelerer mod, at den skal stemples som kvindenedgørende.

The Perfect V er skabt af Avonda Nelson Urben og har den danske model Mathilde Gøhler som kampagnemodel.