Den internationale superkendis Kylie Jenner er af en paparazzifotograf blevet fanget med et juicebæger fra den danske juicekæde ‘Joe & The Juice’, og det kan være særdeles værdifuld reklame for juicekæden. Det mener en dansk ekspert i branding.

Billedet af Kylie Jenner er taget, mens kendissen er på vej ud fra Manhattan-hotellet ‘The Mercer’, som ligger midt imellem to af juicekædens restauranter i ‘The Big Apple’.

Mads Rørstrøm, som er kreativ strateg og ekspert i branding, fortæller, at billedet kan være enormt værdifuld og gratis reklame for juicekæden.

»Hele det univers, som Kylie Jenner er en del af, har en enorm indflydelse - særligt på unge, og hvis der er et målgruppematch mellem hendes følgere og Joe & The Juice' kernemålgruppe, så er det klart, at det vil kunne give et boost for Joe & The Juice,« siger Mads Rørstrøm.

Han fortæller, at denne form for ‘reklame’ er langt mere værdifuld, end hvis man havde betalt Kylie Jenner for at være blikfang på en reklame for juicekæden.

»Man kan jo aldrig vide, om det er noget, hun har fået penge for, men lad os antage, at det har hun ikke, og at hun dermed har valgt Joe & The Juice af egen fri vilje. Så giver det meget mere værdi for brandet, end hvis hun stod som reklamesøjle for kæden, for så kunne folk tænke, ‘Jaja, det gør hun jo kun, fordi hun har fået en masse penge for det,’« siger Mads Røstrøm og tilføjer:

»Det her er meget mere troværdigt.«

Billedet af Kylie Jenner, som har mere end 93,3 millioner følgere på Instagram, bliver delt på forskellige fansider, og det kan altså vise sig at blive meget værdifuldt for den danske juicekæde.

Kylie Jenner blev fanget i New York med et bæger juice fra den danske juicekæde Joe & The Juice.
Kylie Jenner blev fanget i New York med et bæger juice fra den danske juicekæde Joe & The Juice. Foto: TheStewartofNY/GC Images
Vis mere

Skulle det derimod vise sig, at Joe & The Juice har betalt Kylie Jenner for at promovere juicen på denne måde, er det langt mere risikofyldt for juicekæden.

»Hvis det er arrangeret, og man (Joe & The Juice. red.) bare er gået ud fra, at hun ville blive fanget af en paparazzi med en juice i hånden, så ville der kunne komme et tilbageslag, hvis det blev opdaget,« siger Mads Rørstrøm.

Der er dog ikke noget, der tyder på, at Joe & The Juice har betalt Kylie Jenner for at bevæge sig rundt i New Yorks gader med en af kædens juicebægre, så den danske juicekæde kan dermed umiddelbart blot glæde sig over en juicekøber, der potentielt kan føre til mange flere.

I det hele taget går det rigtig godt for den danske juicekæde. 2016-regnskabet for selskabet bag, der hedder Joe & The Juice Holding, viste, at kæden har udvidet med 50 nye butikker rundt omkring i hele verden, ligesom selskabets omsætning er steget fra 404 millioner til 551 millioner på et år, hvilket svarer til en stigning på 36 procent.

Kylie Jenner blev fanget i New York med et bæger juice fra den danske juicekæde Joe & The Juice.
Kylie Jenner blev fanget i New York med et bæger juice fra den danske juicekæde Joe & The Juice. Foto: TheStewartofNY/GC Images
Vis mere