Iværksætteren: Det har været en stor udfordring for Line Baun Danielsen at finde fodfæstet igen

Det er tre år siden, den populære tv-vært Line Baun Danielsen blev fyret på TV2. Hun blev vejet. Og fundet for gammel. Der skulle unge boller på tv-suppen.

- Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at det ikke har været en udfordring at skulle ’begynde forfra’, at skulle definere sig selv påny efter at være stoppet på tv, siger nu 49-årige Line Baun Danielsen, som forlængst har skiftet tv-skærmen ud med en karriere som succesfuld forretningskvinde.

- Det var en udfordring. For hvem er man så, når man ikke lige er den, man har været de sidste 20 år, siger hun om de mange år, hun var en del af skiftende tv-kanaler.

- Men jeg synes egentlig, at det gik meget nemt. For lige så snart man får en ny idé, så brænder man for den. Eller jeg gør i hvert fald. Og den branche, jeg og min partner Gitte Haaning Høj er gået ind i, kræver et erfaringsgrundlag. Især fagligt. Jo mere man har prøvet, des mere ved man. Og det tror jeg er en stor gevinst i forhold til det, vi forsøger at stable på benene, forklarer hun om den nye portal Ready-Set-Grow.biz, som du kan læse mere om andetsteds på siden.

Alder og livserfaring

I hendes nye liv er alder og livs-erfaring således et plus. Men på tv en hindring.

- Det var ikke noget, jeg fik en krise over. Men som jeg har været ude at sige før, så er alder en kvalitet for mænd, og for kvinder er det et problem. I hvert fald i nogle erhvervsmæssige sammenhænge. Og selvfølgelig er det ikke i orden at kigge på og bedømme menneskers alder i stedet for at se på, hvem de er, hvad de kan bidrage med, og hvad de kan, understreger hun og fortsætter:

Unge målgrupper


- Der må snart være nogen, der kigger tv- og reklamebranchen i øjnene og siger, at der er andre målgrupper end de 15- til 31-årige, siger hun om dét, der var en del af begrundelsen for at fyre hende og Ole Stephensen.

- Jeg har jo ikke lagt mig ned. Jeg besluttede, at det her er ikke min død. At det var så bare de 20 år. En professionel fodboldspiller har jo også sin levetid, og hvis det skal være sådan, så fred være med det. Jeg kan ikke kæmpe alene mod en reklame- eller tv-branche, for hvem den målgruppe er den eneste endegyldige, siger Line Baun Danielsen, som ikke savner sit gamle tv-liv. Men omvendt heller ikke vil afvise at vende tilbage til tv-skærmen igen.

- Jeg synes jo, det er sjovt at lave tv. Det skal bare være relevant. Jeg har hele tiden sagt, ’man ved aldrig’. Og indimellem savner jeg at lave tv. Men jeg har jo prøvet det, jeg skulle, af de store events, og selvfølgelig kan der dukke ting op, hvor jeg tænker, ’der ville jeg godt have været’. Men ellers er det mest, når verden står i bål og brand. Så kommer nyhedshunden op i mig, siger Line Baun Danielsen, som udover Ready-Set-Grow.biz også har virksomheden LBD Kommunikation.