Det var bare en T-shirt.

Uden pynt eller logo og holdt i helt neutrale farver.

Alligevel imponerede brandet 'Bare en T-shirt' dommerne i DR-programmet 'Løvens Hule.'

Og kunderne har taget godt imod mærket, skriver Finans.

Sidste år havde selskabet en omsætning på mellem 15 og 20 millioner kroner, og overskuddet endte på 3,4 millioner kroner efter skat.

Nu har de fire venner bag konceptet udvidet sortimentet, og derfor overvejer de, om firmaet 'Bare en T-shirt' skal have nyt navn.

»Sidste år solgte vi udelukkende T-shirt, og det er klart vores bedstsælgende produkt. Det vil det også være langt ind i fremtiden, men der er efterspørgsel på mere, så det vil være dumt ikke at komme med nye produkter. Derfor kigger vi også på en relancering af vores navn,« siger Mathias Rokkjær Klitgaard, medstifter og direktør til Finans.

Sammen med vennerne Frederik Taylor Pitter, Anthon Louis og Frederik Skovgaard-Holm ejer han firmaet.

De skriver selv på deres hjemmeside, at de fik idéen til firmaet, fordi de tit havde svært ved at finde en basis T-shirt, som både havde god kvalitet og pasform, og som var til at betale.

»Der fandtes ikke en T-shirt, hvor det hele gik op i en højere enhed. Derfor kiggede vi på hinanden og besluttede os for at lave den selv,« fortæller de om starten på deres forretning.

Alt det er historie nu.

I januar lancerede brandet både sokker og boksershorts i eget navn, og snart sender 'Bare en T-shirt også hoodie og shorts på gaden.

Stifterne fik en million kroner i Løvens Hule, da investorerne Jacob Risgaard og Christian Arnstedt købte 25 procent af selskabet.

De ejer stadig en fjerdedel af brandet til sammen.