Ganløse Revyen morer og underholder fra start til slut med Carsten Svendsen som den helt store oplevelse.

Han har leveret talrige bemærkelsesværdige præstationer på Aalborg Teater, og har senest begejstret på Det Ny Teater i 'Anything Goes' og på Vendsyssel Teater som ”Niels Klim”, nu tager Carsten Svendsen springet ud i revyen. Tusind tak for det!

På Ganløse kros lille, lavloftede scene folder han talentet for revyen ud i fuldt flor; han er hamrende musikalsk, charmerende og sjov, og så har han også en snert af den galskab, der skal til i den vanskelige metier det er at spille revy.

Mig bekendt er det første gang Carsten Svendsen tager favntag med revyen, og Ganløse Revyen er et perfekt springbræt, for her er der rigeligt med plads og udfoldelsesmuligheder. Der er tre skuespillere på scenen; udover Carsten Svendsen er det de mere revyerfarne Liselotte Krogager og Randi Winther, og de ryger ind og ud af scenen i 23 numre i et hæsblæsende tempo, effektivt orkestreret af instruktøren Jan Hertz

Ok, ikke alt sidder måske lige i skabet, men langt, langt det meste gør, og Jan Hertz skal have stor ros for ikke bare at vælge den letteste vej til latteren, sådan som en klassisk krorevy som den i Ganløse sagtens kunne leve med og forfalde til.

De fleste af teksterne vil og kan mere end kun at underholde, og vi kommer vidt omkring. Fra den moderne fortolkning af Folkekirken, hvor oblaterne serveres med en rørt pesto og altervinen er en Amarone for at lokke ’kunder i butikken’, og hvor præsten i Carsten Svendsens skikkelse udlodder et gravsted i præmie i den ugentlige konkurrence blandt kirkegængerne, til Randi Winthers fine parodi på DR’s licensdronning Maria Rørbye Rønn, og til Liselotte Krogagers ligeså fint ramte elitære kulturradikale kvinde, der blandt andet kommenterer på de udflyttede statslige arbejdspladser.

Donald Trump kigger skam forbi, meget kort, og jo, vi får også her en Thyra Frank-parodi. Her som en sand cougar, der efterstræbes af den forelskede unge mand.

Tidstypiske fænomener som app’s til mobilen, der i stadig højere grad styrer vores liv, og robotter, der tager arbejdet fra menneskene, eller de omsiggribende online bedømmelser af steder man har besøgt eller varer man har handlet, bliver taget under kærlig, satirisk behandling, og et fænomen som reality-prinsesserne fra Blokken bliver også vendt.

I anden akt står nummeret 'Kreml by Night' med Randi Winther og Carsten Svendsen som russiske internethackere stærkt, og det bliver overordentligt tankevækkende, når kedsommelige Gerda fra Ledøje melder sig under kalifatets faner hos islamisk stat for at få lidt opmærksomhed.

Det store, befriende og helt holdningsløse grin er der selvfølgelig også plads til, når trioen til sidst optræder som yndige oldinge i et potpourri over danske Grand Prix- og pophits og blandt synger om 'Disko, banko og likør' og 'Rynker eller ej'.

Pianisten Michael Sunding og hans medmusikant Finn Poulsen leverer en særdeles veloplagt musikalsk opbakning, og så er det ikke uinteressant, at der på forfatterholdet udover et par af de faste leverandører, dukker nye navne op som Sune Krintel og Lukas Birch, der har rigtigt meget godt at byde på.

Randi Winther og Liselotte Krogager er driftssikre og solide revykort, men det er og bliver Carsten Svendsen, der stjæler showet med sit alsidige talent. Helt forrygende spiller han en sketch med sig selv, hvor han på én og samme tid er både det kriseramte ægtepar, John og Lise, og deres parterapeut.

Det er revykomik fra øverste hylde. Man må forvente, at der allerede til næste sommer venter en større revyscene til ham og hans komiske musikalitet.

Ganløse Revyen leverer i høj grad varen som en af årets mest underholdende revyer.

Ganløse Revyen.

Tekst og musik af: Rasmus Krogsgaard, Michael Sunding, Kjeld Torbjørn, Sune Krintel, Martin Jantzen, Lasse Aagaard, Per Storm Madsen, Søren Anker Madsen, Lukas Birch, Thomas Pakula, Peter Oliver Hansen, Mogens Krintel, Ib Grønbech, Anne Karin Broberg, Mogens Sørensen, Martin Ahlehuus, Mikkel Tiedt og Mickey Pless.

Instruktion og koreografi: Jan Hertz. Scenografi: Hans Montheli, Michel Castenholt. Kostumer: Lissy Larsen. Kapelmester: Michael Sunding.

Medvirkende: Randi Winther, Liselotte Krogager og Carsten Svendsen. Musiker: Finn Poulsen.

Spiller på Ganløse Kro til 26. august.

Anmeldt: 18. juni (premiere)

Forestillingsfoto: Niels-Steen Andersen.