Spiludbyderen 25syvs beslutning om at skifte bureau har udløst et endegyldigt farvel til karakteren Franzi25, som Peter Frödin står bag.

Det skriver Markedsføring, der desuden beretter, at det er bureauet Boye & Spellerberg, som tager over som kreativ bureaupartner for 25syv, som har Bet25, Rød25 og Derby25 under sig.

Det var ellers ikke planen, at Peter Frödins Hansi Hinterseer-inspirerede figur skulle afvikles fuldstændig, men uoverensstemmelser om fremtiden for Franzi25 med Wibroe, Duckert og Partners, der i otte har stået ved det kreative ror, gjorde i sidste ende udslaget.

»Vi prøvede at skubbe det lidt i en retning, hvor Peter Frödin og WDP (Wibroe, Duckert & Partners, red.) ønskede at gå lidt i en anden retning,« siger Anders Mørup, der er CMO i 25syv, til mediet og fortsætter:

»Vi ville gerne i en retning, som går endnu tættere på vores brands og produkter, og det ønskede han (Peter Frödin, red.) nok ikke.«

Anders Mørup, understreger dog, at han altså ikke kender alle detaljer, fordi skuespillerens kontrakt er gået igennem den – nu tidligere – kreative partner.

Franzi25-kampagnerne så dagens lys første gang i 2019 og havde til formål at etablere karakteren, førend man ville komme med taktiske budskaber til seerne.

I halvårlige brand survey-undersøgelser har man desuden erfaret, at seerne har haft problemer med at genkende netop Bet25s brand som afsender af reklamerne med den folkekære skuespiller.

Heidi Skovhus, der er Ceo i Wibroe, Duckert & Partners, har ikke ønsket at kommentere 25syvs udlægning af sagen.