Over en million.
Så mange seere har Ellen DeGeneres mistet i kølvandet på den skandale, hun landede i tilbage i sensommeren 2020.
Her kom det frem, at den ellers så populære talkshowvært ikke altid opførte sig lige så inkluderende off-screen, som hun ellers altid virker til at være on-screen.
63-årige DeGeneres blev blandt andet beskyldt for at tillade alt fra racisme og mobning til sexchikane på arbejdspladsen.
Beskyldningerne fik Ellen DeGeneres til at give en offentlig undskyldning, da hendes 18. sæson af 'The Ellen DeGeneres Show' fik premiere i september.
Men den undskyldning har altså ikke været nok, tyder det på.
I hvert fald kan New York Times – som allerede nævnt – berette, at talkshowet har mistet mere end én million seere i løbet af denne sæson.
Sæsonen startede ellers bragende ud.
Det første afsnit havde således et rekordhøjt seerantal i et premiereafsnit i de seneste fire år, men siden er det altså gået ned ad bakke.
Ifølge New York Times lyder talkshowets gennemsnitlige antal seere for sæson 18 på 1,5 millioner, hvor tallet i sæson 17 lød på 2,6 millioner seere.
Ifølge avisen er Ellen DeGeneres' reklameindtægt også dalet.
Hendes show tjente 131 millioner dollars på reklamer fra september til januar i 2019-2020-sæsonen, mens hun i denne sæson 'kun' har tjent 105 millioner dollars, hvilket er et fald på 20 procent.
Ellen DeGeneres har ikke kommenteret tallene, men Warner Bros siger følgende:
»'The Ellen DeGeneres Show' forbliver i top tre over de mest sete talkshows i denne sæson. Seertallene på fjernsynsudsendelser er dalet hele vejen rundt, og covid-19 har besværliggjort produktionen, så vi ser frem til at få vores livepublikum tilbage til den 19. sæson, som vil blive fyldt med flere af de sjove og hjertevarme øjeblikke, som har gjort 'Ellen' til et af de længstkørende og mest succesfulde talkshows i historien.«