Lyt til artiklen

»Udokumenterede og stærkt æreskrænkende påstande.«

Således lyder det fra talsperson for Associated Newspapers, som ejer Daily Mail, efter det torsdag kom frem, at flere kendisser, herunder prins Harry og Elton John, nu sagsøger det britiske medie.

Det sker, da Daily Mail blandt andet menes at have aflyttet deres hjem og have hyret privatdetektiver til at undersøge dem.

»Vi afviser fuldkommen og utvetydigt disse absurde beskyldninger,« udtaler talspersonen for Associated Newspapers ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Foruden prins Harry og Elton John er også skuespillerinderne Elizabeth Hurley og Sadie Frost en del af gruppen, der har anlagt sagen.

Prins Harry har da også allerede anlagt en række retssager mod Associated Newspapers' publikationer.

I øjeblikket er der et søgsmål mod Mail on Sunday for injurier i en artikel, hvori der stod, at han havde forsøgt at hemmeligholde detaljer om sin juridiske kamp for at genindføre sin politibeskyttelse.

Sidste år vandt han da også erstatning fra samme avis for påstande om, at han havde vendt ryggen til Royal Marines.