Den danske influencer og tidligere 'Paradise Hotel'-vinder Tina Maria Hansen har lavet en aftale med Kourtney Kardashian.

Den verdensberømte tv-personlighed og forretningskvinde må fremover bruge alle hendes billeder på sit medie Poosh. Hun skal bare huske at tagge den 29-årige danskers Instagram-profil.

»Lille jeg kan ikke helt forstå, at man kan blive opdaget på den måde - nu følger jeg jo også selv Kardashian-familien, så det er ret vildt,« siger Tina Maria Hansen til B.T.

Foruden at være en af stjernerne i den populære realityserie 'Keeping up with the Kardashians' sammen med sine søstre ejer Kourtney Kardashian det digitale livsstils-magasin Poosh, der udgiver blandt andet opskrifter, guides og klummer.

Kourtney Kardashian (i det stribede jakkesæt) med sin mor Kris Jenner og søstrene Khloé Kardashian og Kim Kardashian.
Kourtney Kardashian (i det stribede jakkesæt) med sin mor Kris Jenner og søstrene Khloé Kardashian og Kim Kardashian. Foto: JEAN-BAPTISTE LACROIX
Vis mere

Og det er især til sidstnævnte, redaktionen mangler æstetiske, drømmende fotos af smukke kvinder. Og dem har Tina Maria Hansen masser af. Så derfor fik hun en dag både en privatbesked på Instagram og en mail fra teamet bag Poosh.

»Her skriver de, at de er begejstrede for mine billeder, og om de må få rettigheder til at bruge dem og poste dem en gang imellem mod at tagge mig. Og så var jeg bare sådan: 'øøøh, okay?' Men så skrev jeg selvfølgelig med det samme, at det måtte de gerne.«

Siden har de delt hendes billeder på deres Instaram-kontro et par gange. Det samme har Kourtney Kardashian med sine 92 millioner følgere.

Og så har et billede, hvor Tina Maria Hansen sidder i sin venindes lejlighed og drikker vin, mens hun kigger ud over en befærdet Nørreport Station, fundet vej til en klumme på Poosh.

Klummen handler om single-liv og dating under corona-epidemien og har intet at gøre med Tina Maria, som både har kæreste og barn. Men hun har ingen betænkeligheder ved, at hun har sagt ja til, at hendes billeder i princippet kan bruges til hvad som helst.

»Jeg kan jo altid vende tilbage og bede dem tage det ned, hvis det ikke giver mening for mig, men nu kender jeg Poosh som brand og hvad de står for, så jeg har tillid til, det bliver gjort respektfuldt.«

Selv om hun ikke får noget økonomisk ud af aftalen, så mener influeneren, at det er løn nok i sig selv at blive eksponeret for mange millioner af mennesker verden over.

»Der er så mange om buddet, at hvis jeg havde svaret: 'Det er fint, jeg sender en faktura', så ville de bare gå videre til de næste, der stod klar. Jeg er jo bare en lille fisk. Og så kan jeg jo altid snakke med dem, hvis jeg synes, at den bliver malket for fuld skrue.«

Tina Maria blev i 2017 mor til datteren Olivia.
Tina Maria blev i 2017 mor til datteren Olivia.
Vis mere

Hun er faktisk bare taknemmelig for, at hun overhovedet blev spurgt.

»Fordi de er, hvem de er, så kunne de i princippet bare have taget billederne, uden at jeg havde sagt noget til det,« griner hun.

»Jeg var blevet glad uanset. Men det er god stil, at de spørger. Kan det overhovedet blive vildere end at få en henvendelse fra en Kardashian? Det er rimelig goals (det største, man kan opnå, red.).«

Foreløbig kan hun ikke mærke, om eksponeringen har givet hende flere følgere, da det uheldigvis faldt sammen med et reklamesamarbejde med et tøjmærke om en giveaway, som også plejer at trække følgere til.