Verden er åbenbart blevet træt af salt drysset ud over en steak på en helt særlig teatralsk måde.
Eller måske er det bare prisen.
I hvert fald har den kendte tyrkiske influencer-kok Salt Bae måttet indkassere en svingende økonomisk håndmad, skriver The Telegraph.
Sidste år noterede hans selskab sig således for et underskud på lige knap 47 millioner kroner.
Det er ikke mindst en dundrende fiasko på det amerikanske marked, der har kostet dyrt for Nusret Gökçe, som er bagmandens borgerlige navn.
Her har der været så lidt salg i guldbeklædte retter og steak-serveringer til op mod 4.500 kroner, at restauranter på stribe er lukket inden for de seneste par år.

Kun to er nu tilbage – i New York og Miami – efter at der var syv bare sidste år. Derfor er værdien af de amerikanske aktiviteter også blevet nedskrevet med næsten 60 millioner kroner.
Generelt er det gået ned af bakke for Salt Bae gennem længere tid.
2024-underskuddet kommer efter et plus på knap 15 millioner kroner i 2023, hvilket var en halvering af overskuddet året før.
Salt Bae har stadig 16 restauranter rundt omkring i verden.