Det koster AG København dyrt at rykke DM-finalen til Parken.

AGKs attentatet på tilskuer-verdensrekorden kommer til at koste Kasi-Jesper dyrt.

Sporten.dk erfarer, at prisen for at leje Parken og få nationalarenaen forvandlet til en forvokset håndboldhal med plads til 34.000 tilskuere bliver ca. tre mio. kr.

Dermed skal Jesper "Kasi" Nielsen have den store pengepung frem for at stable det historiske rekordforsøg på benene.

Den ambitiøse københavnerklubs direktør, Søren Colding, vil ikke kommentere på beløbet, men nøjes med at konstatere, at "Projekt Parken" er en bekostelig affære.

- Det er dyrt. Derfor håber vi selvfølgelig også, at der kommer en masse folk og vil være med til at støtte op om den her unikke event, siger Søren Colding, der dog godt vil afsløre, at finalen næppe bliver noget, som københavnerne vil tjene på.

- Vi kan jo ikke tage 5-600 kr. pr. billet, som de gør, når der er koncerter i Parken. Så ville børnefamilier jo aldrig få råd til at komme derind. Vi er bare glade for, at vi har nogle folk i ryggen, som gerne vil satse på det her projekt, og så kan det være, det i stedet kan give afkast på sigt, siger Søren Colding.

Billetpriserne varierer fra 25-125 kroner og en hurtig gang hovedregning siger derfor, at AGK i den ideelle verden vil få 2,5 mio. i entreindtægter – men virkeligheden er, at der bliver givet et hav af fribilletter til blandt andre sponsorer og samarbejdspartnere og et bud på en mere realistisk entreindtægt vil derfor være omkring 1,5 mio. kr. Altså ligner det et tab på ca. halvanden million kroner for AG København for at stable finalen på benene i Parken.

Hos finalemodstanderne Bjerringbro-Silkeborg er de fri for finansiel hovedpine og glæder sig i stedet over at være en del af håndboldfesten. Samtidig erkender klubben, at AGKs rekordforsøg er et udtryk for den økonomiske overlegenhed styrke, som københavnerne har i dansk håndbold.

- Det er jo kun AGK, der kan det her. Tre mio. kr. er jo ca. 15 procent af vores samlede årsomsætning, så det siger jo noget om, hvor mange penge, det er i håndboldens verden, siger Bjerringbro-Silkeborg-direktør Frank Lajer, der ser frem til at være en del af den historiske finale.

- Det bliver en kæmpe oplevelse, og vi synes kun, det er fedt, at AGK gør det her. Det er en kæmpe stor reklame for dansk herrehåndbold, lyder det fra Frank Lajer, der regner med, at trække en stor håndfuld jyske fans med til København.

- Vi satser på at få 3-4000 tilskuere med derover, som kan støtte os, siger han.