Formel 1-teamet Lotus lancerede tirsdag deres racer for den kommende sæson. Her kan Saxo Banks logo ses på en fremtrædende position.

Saxo Bank optrådte som sponsor på Lotus-raceren ved flere lejligheder i sidste sæson. Det kommer de også til i den kommende sæson, men denne gang får deres logo en endnu bedre plads på raceren.

Det fortæller direktør i Sponsorpeople, Thomas Badura, da han hørte om placeringen på siden af bagvingen.

»Bagvingen er en rigtig god placering på en Formel 1-racer, og den er bedre, end den de havde i sidste sæson,« fortæller han.

Hos Saxo Bank bekræfter man også, at firmaets logo vil figurere på Lotus-bilen i næste sæson.

»Saxo Bank er fortsat på Lotus-bilen, og den endelige sponsor-aftale løfter vi sløret for d. 9. februar i Saxo Bank,« siger Saxo Banks Pressechef, Cathrine Kier, der ikke har yderligere kommentarer.

Dermed vil de endnu ikke ind på, hvor meget det kommer til at koste at lande sponsoratet.

Og ifølge Thomas Badura kan det være svært at gætte på prisen, da netop Saxo Bank ofte laver sponsorater, hvori der indgår 'hospitality'. Det vil sige, at de får muligheden for at invitere ansatte og samarbejdspartnere med ud til arrangementer som en del af sponsoratet.

Den mulighed har banken benyttet sig af i forbindelse med både sponsoratet hos Lotus i sidste sæson og hos cykelholdet Tinkoff-Saxo.

»Aftalen er et led i et større samarbejde med Lotus, der blandt andet indeholder hospitality. Den samlede pris, de betaler, afhænger så af, hvor mange kunder de får lov at invitere med til arrangementerne,« vurderer Thomas Badura og giver et bud på, hvad Saxo Bank betaler Lotus:

»Synlighed på en Formel 1-racer koster en del. Og hos et team som Lotus vil jeg skyde på, at Saxo Bank har lagt et tocifret millionbeløb - i den lave tocifrede ende,« siger han.