Kevin Magnussen lægger sig fladt ned.

Den sad ikke helt i skabet ved det seneste grandprix på Monza-banen, hvor danskeren kørte sig til en 11. plads.

I kvalifikationen gik det endnu dårligere, og danskeren fik udelukkende reddet sig til en fin startplads på grund af den regn af straffe, som væltede ned over mange andre kørere.

Forholdene blev lørdag især påvirket af et stort regnvejr, der trak kvalifikationen i langdrag, og det var her, at Haas ifølge den danske kører ramte skævt.

»Jeg mener, at vi fejlede en smule i forhold til vores dækvalg på Monza. Bilen var god på regnvejrsdæk, men intermediate-dækkene var forkerte for os, for vi kunne ikke få varme i dem,« siger Kevin Magnussen til Haas’ hjemmeside.

Han var den første, der i Q1 satsede og skiftede til Intermediate, men uden effekt.

»Jeg tror, at regnvejrsdækkene ville have været meget hurtigere. Det her er en ny slags dæk, og vi skal hele tiden blive klogere. Nu har vi lært af den fejl,« siger Kevin Magnussen.

Efter de to hurtige baner, Spa og Monza, venter nu en bybane i Singapore, hvor downforce vil komme mere i spil.

I forhold til den kommende løbsweekend ser Haas igen ud til at gøre sig bemærket i forhold til dækvalg.

Kevin Magnussens hold går (delvist) mod strømmen i Singapore-grandprix, kan man se i den oversigt, som dækleverandøren Pirelli har lagt ud:

Som det eneste hold har Kevin Magnussen og Romain Grosjean valgt at tage fire sæt supersoft med til aftenløbet, hvilket omvendt betyder, at de kun har otte sæt ultrasoft til rådighed.

Kevin Magnussen vil dog ikke spå om, hvor godt Haas-raceren passer til forholdene.

»Det er svært at sige. Jeg har i virkeligheden ikke haft meget helt med at spå om vores præstation på forhånd, og jeg har ofte taget fejl. Nu må vi se, hvordan det udvikler sig,« siger Kevin Magnussen, der i sine to tidligere forsøg på Marina Bay Street Circuit er endt i pointene, begge gange som nummer 10.

Haas-teamchef Guenther Steiner vil heller ikke spå om, hvordan mulighederne for succes ligger:

»Det handler ikke kun om niveauet af downforce, det handler også om, hvordan vi bruger dækkene – og hvor meget downforce, vi har brug for. Men som altid i år drejer det sig ikke kun om, hvor gode vi er. Det er handler om, hvor gode vores direkte konkurrenter er, og hvordan de får det til at spille med deres racere på de pågældende baner.«