'Hvilken f**king legende!' lød det ekstatisk fra Haas-garagen efter Magnussens fantastiske løb. Der var ikke en finger at sætte på indsatsen.
Blandt favoritterne var der drama for alle pengene, da Verstappen tabte hovedet, mens Ferrari snød alle. Her får du B.T.s dom over grandprixet i Mexico:
Man kan ikke bede om mere. Det var det nærmeste, Kevin Magnussen og Haas kommer på perfektion.
Han var klart 'best of the rest' efter de uopnåelige tophold, og så holdt han på fornem vis McLarens Oscar Piastri i skak mod slutningen, selvom det australske stjerneskud kom buldrende med langt nyere dæk.
For en gangs skyld var der ingen dumme fejl i kvalifikationen, i pitten, omkring strategien eller over-stregen-kørsel. Alt spillede. Endelig!
Det giver den danske racerviking sit bedste resultat siden marts 2022. Det er 953(!) dage siden det vilde comebackløb i Bahrain, hvor Magnussen blev nummer fem og kunne gå på vandet. Kæmpe oprejsning.
George Russell sagde det, alle tænkte, da han hørte om Max Verstappens 20 sekunders straf. 'Wow!' lød det fra briten med dyb forundring i stemmen. Han var fra afstand vidne til løjerne.
For det var hovedløs kørsel fra den tredobbelte verdensmester, da han for anden weekend i træk var i ultratæt nærkamp med titelrivalen Lando Norris.
Først tvang han Norris af banen, og kort efter forsøgte han så et overilet overhalingsforsøg, han på ingen måde kunne gennemføre inde på asfalten. Det kostede én ti-sekunds straf for at skubbe Norris af og én for at køre af banen og få en fordel.
Man kan kun – nøjagtigt som Russell – undre sig over, hvordan en verdensmester kan køre med hovedet under armen, som var det bare et computerspil. I mellemtiden kunne Ferrari grine og køre en let sejr hjem.

Det kunne være endt helt galt!
Yuki Tsunoda og Alex Albon krydsede hjul i starten, så japaneren mistede kontrollen over sin racer og bankede i væggen.
På sin vej af banen var Tsunoda tæt på at samle både Kevin Magnussen og George Russell op og ende deres løb, før det overhovedet var begyndt.
Men danskeren og briten var heldig, at Tsunoda ikke ramte dem på sin vej mod muren. Tsunoda kunne heldigvis selv hoppe ud af bilen – men både han og Albon var færdig i løbet.

Det er et resultat som dette, der får Haas til at kunne dufte millioner af dollars allerede nu.
For med begge biler i pointene og et syngende rundt nul til RB, trækker Haas potentielt afgørende fra Red Bulls B-hold i konstruktørmesterskabet – og det er millioner værd.
Haas og Kevin Magnussen har virkelig fundet melodien, og den nyeste opgradering af bilen ser virkelig ud til at virke. Det her bliver Haas' bedste sæson siden jubelåret 2018.
Måske bliver det alligevel et værdigt farvel til Formel 1 for danskeren. Et farvel der nærmer sig, medmindre han på mirakuløs vis får sneget sig til et af de resterende sæder.
1. Carlos Sainz Jr. (Ferrari)
2. Lando Norris (McLaren)
3. Charles Leclerc (Ferrari)
4. Lewis Hamilton (Mercedes)
5. George Russell (Mercedes)
6. Max Verstappen (Red Bull)
7. Kevin Magnussen (Haas)
8. Oscar Piastri (McLaren)
9. Nico Hülkenberg (Haas)
10. Pierre Gasly (Alpine)