WOW, det var vanvittigt!
For få uger siden skulle Kevin Magnussen slet ikke have været en del af denne Formel 1-sæson.
Søndag kørte han i mål på en sensationel femteplads.
Her er B.T.s dom fra årets første Formel 1-løb i Bahrain.
Kevin Magnussen gjorde alt rigtigt i sit comeback til Formel 1 og skabte rystelser ned gennem feltet med sin 5. plads.
For fra at være helt ude af Formel 1 for altid er Kevin Magnussen pludselig braget tilbage i kampen om VM-point og med lidt held en podieplads i de kommende løb.
Danskeren kørte stort set fejlfrit i Bahrain, hvor Haas gav ham en bil, der så hurtig og nem ud at køre og tilmed hentede en masse forløsende VM-point til det ellers trængte team.
Kevin Magnussens indsats lå langt over det, man kunne forvente af ham med et års Formel 1-pause og kun kort tid til at lære den nye racer at kende i.
Imponerende og stærkt kørt. Kevin Magnussen var én af banens bedste gennem hele weekenden.
Der er ingen tvivl om, at Kevin Magnussens comeback til Formel 1 har udløst respektpoint blandt kollegerne i pitten.
Det er ikke hverdagskost i kongeklassen, at en kører bare træder ind efter et års pause og kvaser teamkammeraten og størstedelen af de andre stjerner i bilerne.
Det gjorde danskeren i Bahrain med kun lidt test og træning i køredragten og i en velkørende racer, fik Kevin Magnussen mere end forventet ud af årets første Formel 1-løb.
Den indsats vil præge karaktererne og omtalerne af løbet i morgendagens medier verden over. Det er der ingen tvivl om.
Men resultatet forpligter også for Kevin Magnussen og Haas. De dårlige vaner med strategiske fadæser og sjusk i pitlane skal elimineres (mere om det senere, red.), så den stærke Ferrari-motor og den pludselige plads i top-10 kan fastholdes og udnyttes gennem hele 2022.
Det positive pres kan nemlig være svært at håndtere, når man ikke som i seneste sæson reelt kørte på frihjul med en decideret uduelig racerbil.

Haas og de dårlige vaner i pitten lurede igen. For selv om Kevin Magnussen kørte et topresultat hjem, var det igen med følelsen af, at mandskabet i pitten kunne have spoleret festen undervejs.
Første gang, det skete, var, da teamet tøvede med at kalde Kevin Magnussen i pit. Det kostede danskeren en enkelt placering og satte Magnussen, bilen og de nye dæk under et unødigt pres ved at skulle kæmpe sig forbi Pierre Gasly med de risici, som en nærkamp nu engang indeholder.
Anden gang kunne det have gået helt galt, da holdet ikke rev Kevin Magnussen i pit så snart safety car blev indsat grundet en brændende racer på banen.
Her var holdet dog lidt heldige med at kalde Kevin Magnussen ind omgangen efter, så han også fik nyere dæk med mere fart i ligesom de nærmeste konkurrenter.
Strategien i Haas-pitten er ikke helt til at stole på – endnu.
Resultatet i Bahrain giver løfter om mere glimmer og glans over Kevin Magnussen på den korte bane i årets Formel 1.
Farten er flot, og bilen er holdbar. Derfor skal vi igen tro på, at Kevin Magnussen kan blande sig med fremme i den kommende tid.
Haas har nu to ekstremt værdifulde løb i Saudi Arabien og Australien, hvor holdets nuværende fart skal udnyttes maksimalt overfor konkurrenterne.
Herefter følger, på nær en afstikker til USA, flere europæiske løb, hvor holdene normalt kommer med de første opdateringer. Det har historisk set haft den konsekvens, at Haas sakker bagud, fordi teamet ikke har samme kvalitet eller muligheder på fabrikken.

1. Charles Leclerc - Ferrari
2. Carlos Sainz - Ferrari
3. Lewis Hamilton - Mercedes
4. George Russell - Mercedes
5. Kevin Magnussen - Haas
6. Valtteri Bottas - Alfa Romeo
7. Esteban Ocon - Alpine
8. Yuki Tsunoda - Alpha Tauri
9. Fernando Alonso - Alpine
10. Guanyu Zhou - Alfa Romeo